FANDOM

Szabloząb – bestia występująca w Gothic 3. Żyje w Nordmarze.

Gothic 3 Edytuj

Jest odzwierciedleniem wymarłego ssaka – smilodona. Wyglądem przypomina tygrysa. Ma grube, pomarańczowo-beżowe futro, które ochrania go przed zimnym klimatem Nordmaru oraz długie kły. Skóra i zęby szablozębów są cennym towarem wśród myśliwych, którzy na nie polują. Żyją one w małych grupach – najczęściej spotykane są po dwa lub trzy osobniki. Żywią się głównie mięsem bizonów, ale atakują również ludzi, orków, gobliny oraz ogry.

Quest Pack 4 Edytuj

W całym Nordmarze występują białe szablozęby, które dają odpowiednio białą skórę szablozęba zamiast zwykłej. Ssaki z podstawowej wersji gry występują tylko w ilości trzech osobników i znajdują się w jaskini, nieopodal zniszczonej farmy koło Trelis.

Ciekawostki Edytuj

  • Grupę szablozębów można znaleźć w Myrtanie, w grocie niedaleko Trelis, obok farmy zniszczonej przez Gońców Leśnych. Są to jedyne szablozęby występujące poza Nordmarem.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów mają nieco zmieniony wygląd, jednak można to zobaczyć tylko za pomocą kodów, gdyż nie występują one w świecie gry.
  • Za pomocą komendy spawn Sabertooth_Dark można przyzwać czarnego szablozęba, który w rzeczywistości wygląda tak samo, jak ten z Gothic 3: Zmierzch Bogów.
  • Gdy wpiszemy komendę idkfa w podstawowej wersji Gothic, dostaniemy skórę białego szablozęba, mimo że nie występują one w grze.
  • W modyfikacji Quest Pack 4 istnieje ukryte zadanie: Reputacja łowcy: Koty północy, w którym należy zabić 40 osobników tej bestii