FANDOM

Sylvio nie ma przyjaciół. Jedynie popleczników pełznących za nim krok w krok.
Rethon o Sylviu

Sylvio – postać, występująca w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Jest to najemnik, a później łowca smoków. Nienawidzi Lee.

Charakter i osobowość Edytuj

Sylvio to ambitny, niebezpieczny człowiek. Wykazuje silne cechy przywódcze, chce kierować i rozkazywać innym. Nie ceni swoich popleczników i nie ma przyjaciół, których zresztą nie potrzebuje. Jest chciwy i podstępny, a także bardzo brutalny i skory do agresji.

Przed akcją gry Edytuj

Na farmę Onara przybył z dalekiego południa, gdzie walczył z orkami. Jego ludzie to: Fester, Sentenza, Rod, Bullko, Raoul i Khaled.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Od samego początku miał zamiar objąć dowództwo nad najemnikami na farmie Onara, ale sprzeciwiła mu się większość wojowników, którzy w roli przywódcy widzieli Lee. Za Sylviem głosowali tylko jego kompani (oprócz Khaleda, który bardziej ufa Lee). Nie ma żadnych przyjaciół, jedynie oddanych mu popleczników. Jest dla Bezimiennego bardzo niemiły – jeśli główny bohater się do niego odezwie, to zaatakuje go jego poplecznik Bullko. Zdenerwowany z powodu straty dowództwa, zawsze siedzi w kuchni Thekli.

Gdy usłyszał o smokach w dawnej kolonii karnej, postanowił wybrać się do Górniczej Doliny. Wyruszył w okolice siedziby lodowego smoka (gdyż dowiedział się że ten gad jest najbogatszy ze wszystkich smoków) wraz z grupką swoich podwładnych i Bullkiem. Wejścia do obozu strzegły jednak dwa lodowe golemy, które zabiły resztę łowców smoków będących z Sylviem. Gdy pojawił się Bezimienny, Sylvio namówił go do zabicia golemów. Później stchórzył przed walką ze smokiem, a gdy dowiedział się, że główny bohater zdołał zabić bestię, rzucił się na niego, by przypisać sobie sławę za zgładzenie poczwary. Jednak okazał się przegranym w tym pojedynku i zginął.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic 3 występuje postać o podobnie brzmiącym imieniu, Silvio, który jest asasynem.
  • W modyfikacji Global Mod okazuje się, że do jego grupy należało jeszcze dwóch najemników; Lan i Szelest.
  • Jest przywódcą najemników stacjonujących w Zamku w Górniczej Dolinie w modyfikacji Cienista północ.
  • W modyfikacji Global Mod Rod mówi bohaterowi, że Sylvio dowodził najemnikami podczas walk z orkami na Wyspach Południowych. Z punktu widzenia gry jest niemożliwe, gdyż Wyspy znajdują się w zbyt dużej odległości od Khorinis, a jak wiadomo, pomiędzy tymi krainami po upadku Bariery nie pływały żadne statki.
  • Thekla twierdzi, że Sylvio nosi magiczną zbroję, lecz nic tego nie potwierdza.