Fandom

Gothicpedia

Strażnicy Umarłych

5071stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Strażnicy Umarłych
Dom strażników-umarłych.png

Informacje
Siedziba
Wyznanie
Występowanie
Gothic II: Noc Kruka (wspomnienie)

Strażnicy Umarłych – jedna z pięciu kast, niegdyś urzędujących w Jarkendarze. Jej dawny przywódca nie jest znany. Wchodzą w skład rady pięciu razem z Wojownikami, Uczonymi, Kapłanami i Uzdrowicelami. Strażnicy Umarłych posiadali niezwykłe umiejętności, które pozwalały im nawiązywać kontakty z duchami przodków. Dzięki temu mogli zapytać o radę i wysłuchać ich mądrości. Kasta ta została wybita przez Rademesa podczas wojny domowej.

Siedziba Edytuj

Dom Strażników Umarłych był najdalej na południe wysuniętym budynkiem w Jarkendarze. Znajduje się niedaleko chaty Eremity i jest zamieszkany przez stado zombie, co wynikło z tego, że padli ofiarą własnych zdolności. Znajduje się tam niebieska kamienna tablica, która wspomina o drugiej pułapce w świątyni Adanosa, założonej przez Khardimona. Można ją przebyć tylko gdy Bezimienny nie zboczy ze ścieżki światła.

Dziedzictwo Edytuj

Strażnicy Umarłych zginęli z ręki Rademesa, który zadbał o to, by nikt nie mógł już zapytać o radę duchów przodków. Jednak wiele lat później te umiejętności zostały wskrzeszone przez Magów Wody i użyte przez bohatera, by przyzwać Quarhodrona. Dzięki tym wydarzeniom, Bezimienny jest uważany za dziedzica Strażników Umarłych.

Więcej w Fandom

Losowa wiki