Fandom

Gothicpedia

Strażnicy świątynni

5074strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze20 Udostępnij
Straż Świątynna
Cor Angar (by Wojciech Wawrzyńczak).png
Cor Angar - przywódca gildii
Informacje
Przywódca
Siedziba
Uniform
Wyznanie
Występowanie

Straż świątynna – elitarni wojownicy pochodzący z Bractwa Śniącego. By zostać jednym z nich trzeba wykazać się nie lada odwagą i ogromnymi umiejętnościami, nie tylko bojowymi. Wykonują oni różne, niebezpieczne misje, jak np.: polowanie na pełzacze w Starej Kopalni, ale także pilnują porządku w obozie i strzegą przywódcę duchowego sekty – Y'Beriona.

Przed akcją gry Edytuj

Gildia została założona przez Cor Angara tuż po powstaniu obozu na bagnie.

Gothic Edytuj

Są oni ochroniarzami guru i najsilniejszymi ludźmi w obozie, potrafiącymi posługiwać się bronią. Do ich zadań należy między innymi dbanie o porządek w obozie, dialog z innymi obozami oraz pozyskiwanie wydzieliny pełzaczy dla Cor Kaloma. Wielu strażników Gomeza w Starej Kopalni przyznaje, że ich pomoc jest nieoceniona. Po odejściu Cor Kaloma z Bractwa, kilku strażników wyruszyło z nim. Wszyscy strażnicy jako wyższa kasta w obozie noszą tytuły Gor Na.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku bariery ta organizacja rozpadła się, gdyż większość ludzi z obozu została opętana przez moce zła. Prawdopodobnie jedynym strażnikiem, który oparł się tym mocom jest Angar.

Poznani strażnicy świątynni Edytuj

  • Cor Angar – przywódca straży świątynnej;
  • Gor Na Toth – prawa ręka Cor Angara;
  • Gor Na Ran – pilnuje obozu od strony bagien;
  • Gor Na Drak – zanosi wydzielinę pełzaczy ze Starej Kopalni do Cor Kaloma;
  • Gor Hanis – gladiator na arenie w Starym Obozie;
  • Gor Na Bar – poluje na pełzacze w Starej Kopalni;
  • Gor Na Vid – poluje na pełzacze w Starej Kopalni;
  • Gor Na Kosh – poluje na pełzacze w Starej Kopalni;
  • Gor Boba – stoi na warcie w dużej sali w Świątyni Śniącego;
  • Ochroniarz Kaloma – osobista obstawa alchemika.

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Returning Edytuj

Gildia nadal istnieje w Nowym Obozie Bractwa. Dowództwo przejmuje Gor Na Kosh, który szkoli strażników. Oprócz niego przeżyli także: Gor Hanis, Gor Na Vid, Gor Na Toth oraz Gor Na Bar który przebywa w klasztorze zmiennokształtnych. Następnie dowództwo przejmuje Angar po powrocie z Górniczej Doliny. Nadal zajmują się ochroną guru, sztuką walki, ochroną obozu i nowicjuszy. Gdy następuje inwazja orków zostają w obozie, a później dołączają do wielkiej bitwy.

Quest Pack 4 Edytuj

W grobowcu Haran Ho przeszukując zwłoki jednego z pokonanych pełzaczy zdobywa się notatkę i pancerz świątynny. Z notatki można się domyślić, że jej ówczesny posiadacz oraz jego towarzysze zostali pożarci przez pełzacze.

Ciekawostki Edytuj

  • Gor Hanis i Gor Boba jako jedyni nie mają cząstki Na w tytule.
  • W przeciwieństwie do innych strażników Gor Hanis oraz strażnicy z cmentarzyska orków posługują się mieczem jednoręcznym.

Więcej w Fandom

Losowa wiki