FANDOM

Strażnicy miejscy – gildia w Khorinis.

Jest to pierwsza gildia, jaką Bezimienny ma okazję spotkać i do niej dołączyć w grze Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Strażnicy miejscy są w konflikcie z najemnikami, którzy bronią majątku właściciela ziemskiego przed konfiskatami jedzenia i owiec.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Siedziba Edytuj

Strażnicy miejscy posiadają swoją siedzibę w koszarach w mieście Khorinis, schody prowadzące do tego budynku znajdują się na placu wisielców naprzeciwko gospody pod Senną Sakiewką.

Przywódca Edytuj

Przywódcą gildii jest paladyn lord Andre, pełniący funkcję tymczasowego sędziego, rekrutującego nowych członków straży miejskiej oraz dba o bezpieczeństwo w mieście. Stacjonuje on w koszarach, Bezimienny spotyka go po raz pierwszy na placu treningowym, kiedy przygląda się pracy Wulfgara. Większość czasu spędza przy czytaniu praw wyspy Khorinis.

Obowiązki strażników miejskich Edytuj

Gildia ma za zadanie ochraniać miasto i ich obywateli, rzadko jednak zapuszczają się do dzielnicy portowej. Strażnicy pilnują bezpieczeństwa miasta, dbają o ochronę sprzętu paladynów oraz bronią farmerów i ich farm. Strażnicy znajdują się głównie w swoich koszarach, gdzie znajduje się magazyn broni i pancerzy oraz więzienie. Nieliczni gotowi są trenować każdego po przyłączeniu się do nich. Cześć z nich w nocy i za dnia patroluje dolne miasto oraz Górne Miasto, gdzie porządku pilnują doświadczeni i wyżsi rangą strażnicy. Jeden nieznany z imienia strażnik miejski pełni funkcje prywatnego ochroniarza sędziego.

Wyposażenie Edytuj

Większość strażników nosi lekki pancerz straży, tylko nieliczni wyżsi rangą odziani są w ciężki pancerz straży. Do walki używają tylko kiepskich szerokich mieczy, jedynym wyjątkiem jest kusznik Ruga, który posiada dodatkowo na wyposażeniu lekką kuszę.

Rekrutacja Edytuj

  1. Najpierw Bezimienny musi zostać obywatelem miasta. Bohater znajduje pracę jako czeladnik u jednego z mistrzów w mieście. Potem kiedy pogromca Śniącego ma już pracę idzie powiedzieć o tym Lordowi Andre. On wtedy wita go z otwartymi rękoma w straży.
  2. Bezimienny prosi Lorda Andre o jakieś zadanie. Każe mu znaleźć kryjówkę gildii złodziei. Wykonuje zadanie z Jorą i Rengaru. Czy uwolni, czy zakabluje na złodzieja Rengaru to i tak spotka zabójcę Attilę. Po zabiciu zdobędzie klucz. Następnie znajduje tę organizację, albo sam zabija członków jej albo mówi Lordowi Andre, że znalazł gildię, a on wyśle paladynów, żeby zabili członków gildii. Obojętnie jaki sposób wybierzemy i tak Bezimienny zostanie pełnoprawnym członkami Straży Miejskiej.
  3. Ten sposób możliwy jest tylko w Gothic II: Noc Kruka. Po rozmowie z dawnym kumplem z kolonii Laresem, który jest szpiegiem najemników, jak i członkiem Wodnego Kręgu. Posiada on bardzo dobre kontakty na całej wyspie. Więc po poproszeniu go o wsparcie w dołączeniu do strażników miejskich, ten odsyła bohatera do kwatermistrza Martina, który mówi mu o złodzieju, który kradnie rzeczy paladynów. Kiedy on idzie się napić, bohater rozpoczyna wartę przy sprzęcie i nakrywa Rangara. Rano idzie złożyć meldunek Lordowi Andre, a on z tego powodu wita go w straży.

Członkowie straży miejskiej Edytuj

Przebywający w mieście Edytuj

Przebywający poza miastem Edytuj

Czarne owce Edytuj

Wśród strażników, znajdują się "czarne owce" jak Rangar, który kradnie rzeczy paladynom oraz pije cały czas piwo na Placu Wisielców. Peck, który ciągle przebywa w Czerwonej Latarni, zamiast pełnić służbę, czy strażnicy przy bramach, którzy za sto złotych monet wpuszczą każdego do miasta. Kolejnym jest przekupny strażnik Wambo, który za dwieście pięćdziesiąt sztuk złota opuści swoje stanowisko, umożliwiając łatwą grabież domostw w górnym mieście.

Ciekawostki Edytuj

  • Modyfikacja Quest Pack 4 wraz z Content Mod wprowadza do Gothic 3 buntowników, którzy przed zajęciem przez orków ludzkich miast, należeli do milicji i noszą pancerze, wyglądające jak te z poprzedniej części. Oznacza to, że straż miejska nie występuje tylko i wyłącznie w Khorinis.
  • Jest to gildia, do której najłatwiej dołączyć w Gothic II.
  • Istnieje też modyfikacja o nazwie "Straż Miejska".
  • Pancerze straży miejskiej w "Gothic: Der Comic" przypominają bardziej zbroje rzymskich legionistów, niźli późnośredniowieczne pancerze, które występują w grze Gothic II.
  • Alrik w modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki zostaje członkiem straży miejskiej.
  • W Gothic 3 straż miejska miasta Cape Dun jest wspomniana przez Phila, jednak przez różnicę w polskim tłumaczeniu nazywa ją milicją.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Straż miejska