Fandom

Gothicpedia

Stonnos

4976stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Stonnos
Stonnos (by Jao98).png

Informacje
Gildia
Tytuł
Pan Vakhanu
Poziom
500
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Status
Żyje
Wyznanie
Antyteista

Stonnos – postać, występująca w modyfikacji Returning. Jest to główny i jedyny Opiekun Skały, a jednocześnie przywódca Opiekunów – Pan Vakhanu.

Returning Edytuj

Pierwsze wieści Edytuj

Pierwszy raz Bezimienny słyszy o nim od Dagotha, gdy ten opowiada mu historię powstania świata. Dowiaduje się wówczas, że będzie się z nim mógł spotkać dopiero po wykonaniu zadań wszystkich Opiekunów. Gdy zakończy zadanie Wakona, ten poinformuje go, żeby szukał Opiekuna Skały w miejscu, które uosabia jego żywioł.

Test Wiary Edytuj

Miejscem, o którym mówił Wakon, okazuje się być słoneczny krąg. Tam Stonnos ukazuje się bohaterowi z już przygotowanym Testem Wiary. Ma on polegać na znalezieniu i przyniesieniu do kręgu czterech sfer żywiołów, które pojawiły się w Górniczej Dolinie na skutek silnych magicznych wyładowań. Jeśli Bezimienny użył sfer wcześniej, by pokonać S'enyaka, informuje o tym głównego Opiekuna, który wyraża niemałe zdziwienie. W przeciwnym wypadku bohater idzie do doliny i zbiera artefakty pokonując ich strażników. Tak czy inaczej, Pan Vakhanu zalicza Test, po czym wręcza Bezimiennemu runę teleportującą do klasztoru Opiekunów, wcześniej jednak pytając go, ścieżką jakiego żywiołu chciałby podążać. Jeśli wybierze ścieżkę Ognia, Wody lub Ciemności, Stonnos odsyła go odpowiednio do Dagotha, Keliosa bądź Wakona.

Nauczanie Edytuj

Jeśli Bezimienny zdecyduje się na ścieżkę Skały, sam Stonnos zostanie jego mentorem, dzięki czemu drzwi do jego komnaty otwierają się, gdy bohater do nich podchodzi. Na miejscu wita wybrańca bogów wśród wyznawców Opiekunów. Następnie podejmuje decyzję co do jego szkolenia: jeśli bohater jest wojownikiem, odsyła go do Terinaksa na szkolenie Asgarda, w przeciwnym wypadku wręcza mu szatę adepta żywiołów i inne niezbędne do nauki komponenty, po czym naucza go magii, a w piątym rozdziale daje bohaterowi szatę Niezniszczalnej Skały.

Wielkie starcie Edytuj

Gdy Bezimienny walczy z Opiekunami, drzwi do pokoju Stonnosa automatycznie się przed nim zamykają. Po walce z Chaosem, przyszły król Myrtany wdziera się do siedziby głównego Opiekuna, po czym rusza w jego stronę. Ten jednak zatrzymuje bohatera. Chwali go za odwagę i umiejętności, jednak uświadamia, że Opiekunów nie można zabić. Mówi mu, że ukryją się oni w Pałacu Vakhana, ale kiedyś wrócą, by ponownie spróbować zrealizować swój plan. Po tej rozmowie rozpoczyna się zagorzała walka, w której Bezimienny pokonuje ostatniego z Opiekunów.

Dalsze losy Edytuj

Zgodnie z obietnicą przygotowuje się do powrotu, który jednak nigdy nie nastąpił. Być może Stonnos uznał zniszczenie świata za zbyteczne, po wygnaniu bogów.

Ciekawostki Edytuj

  • Otrzymał imię unicestwionego boga skały.

Więcej w Fandom

Losowa wiki