FANDOM

Stewark – jedno z największych miast w archipelagu Wysp Południowych.

Opis Edytuj

Znajduje się po północno - zachodniej stronie Argaan. Z daleka przedstawia się ono jako jeden wielki kompleks zamkowy. Strzelista wieża, znajdująca się w centrum miasta służąca za siedzibę władzom miasta, daje niesamowity widok na piękną nadmorską okolicę. Do bram miasta prowadzi kamienny most, który kończy się
Ste3

Jedna z ulic

drewnianą platformą, która może być podnoszona, zastawiając potężną bramę wjazdową. Budynki wybudowane na skale, która wyrasta wprost z morza. Po ścianach klifu poprowadzono wiele schodów, którymi można przemieszczać się z jednego krańca zamku na drugi. Imponujące mury zostały postawione na ruinach, które zostały po starożytnej cywilizacji zamieszkującej ten fragment wyspy. Znajduje się tu także Gospoda nad Klifem , która należy do Obieżyświata Ingora , więzienie oraz liczni handlarze m.in. Gerrick, Elgan, Branson, Worgan, Hirbo, Rhonda. W początkowych etapach gry znajduje się tu też Gorn oraz zamknięty w lochu Diego (w późniejszych etapach gry znaleźć ich można w Thorniarze). Nieopodal miasta znajduje się gospodarstwo Ogtara z licznymi polami, Setariffska wieża strażnicza, kryjówki buntowników a także brama prowadząca do Krwawej Doliny. Tuż przed podróżą do Krwawej Doliny możemy sobie wybrać jedną z trzech zbroi charakterystycznych dla tego miasta. Można tu tez otrzymać kilka zadań pobocznych, np. pozbycie się kultystów Beliara.

Historia Edytuj

Stewark nie jest tak młodym miastem jak może się wydawać. Obecnie istniejącą fortecę postawiono na
Ste

Fragment ruin

dawnych ruinach wybudowanych przez setariffskich budowniczych. Było znaczącym miastem po zachodniej części wyspy. Gdy zmarł Rhobar II - król zarówno Myrtany, jak i Wysp Południowych - władzę na wyspie przejął Lord Tronter, a następnie prawowity władca Ethorn VI. Za jego czasów miasto rozwijało się coraz bardziej aż do momentu, gdy wyspy najechał nowy myrtański przywódca - król Rhobar III. Obecnie władcą miasta jest lord Renwick, toczący ze swoim bratem o imieniu Hertan, spór o władzę. Bohater podczas rozgrywki może wybrać po czyjej stronie się opowie.

Gospodarka Edytuj

Ste2

Strome miejskie schody

Miasto jest bardzo dobrze rozwinięte gospodarczo, o czym świadczą m.in. liczni kupcy wspominani już wcześniej. Handlarze Elgan i Feren, handlują z mieszkańcami wyspy Feshyr. Miasto rozprowadza głównie zboże, miód, jabłka, pieczywo i ryby. Posiada ono duże obszary ziemi uprawnej należącej głównie do farmera imieniem Ogtar. Wytwarzane są tu liczne bronie, a samo miejsce leży na skrzyżowaniu szlaków handlowych.

Ludność Edytuj

Stewark jest dość ciasnym miastem znajdującym się na niedużym obszarze. O bezpieczeństwo plebsu dbają straże patrolujące miasto przez całą dobę. Odwiedzający miasto wędrowcy i pielgrzymi zatrzymują się w miejscowej gospodzie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki