Fandom

Gothicpedia

Stary Pustelnik

4966stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Alchemik
Alchemik (MT).png

Informacje
Zawód
Alchemik
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Wzniesienie nad Opuszczoną kopalnią
Dzierżona broń
Noszony strój
Brak
Występowanie
Status
Nieznany
Wyznanie
Dubbing

Stary Pustelnik – postać, występująca w modyfikacji Mroczne Tajemnice. Mieszka w chacie nad opuszczoną kopalnią.

Przed akcją modyfikacji Edytuj

Wiadomo, że przed wrzuceniem do kolonii zajmował się alchemią. Nie wiadomo, za co został wtrącony.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Mieszka w chacie nad opuszczoną kopalnią, wraz z Popo, który jest jego bratankiem bądź siostrzeńcem. Daje on leki Dormowi, lecz od kiedy zamieszkał w obozie przed kopalnią, przestał odwiedzać pustelnika. Przy pierwszej rozmowie nie jest zbyt miły dla Bezimiennego, ale każe mu przynieść orkowe, czarne i krucze ziele. Po oddaniu ziół alchemik zdradza właściwości niektórych roślin: po zjedzeniu odpowiedniej ilości jabłek i ryżu wzrasta siła (lecz w przypadku drugiego jedzenia jest to efekt jednorazowy), orkowe ziele zwiększa życie, a czarne ziele – manę. Gdy bohater pyta się pustelnika o naukę alchemii, ten odmawia, lecz proponuje mu układ – Bezimienny może sprzedawać mu zioła w cenie ich realnej wartości. Alchemik będzie ponadto warzył mikstury, gdy otrzyma odpowiednie zioła. Pustelnik daje bohaterowi receptury na mikstury.

Zniknięcie Edytuj

W III rozdziale alchemik wyrusza szukać ziół. Tak bardzo go to pochłonęło, że wszedł na terytoria orków. W efekcie został przez nich porwany i uwięziony. Bezimienny może go uwolnić dopiero w V rozdziale, gdy wraz z łowcami orków atakuje miasto orków. Znajduje go w więzieniu. Podczas rozmowy pojawia się orkowy nadzorca więzienia, który ginie z ręki bohatera. Wdzięczny alchemik daje w nagrodę listę alkoholi możliwych do uwarzenia i klucz do skrzyni w starym młynie wodnym.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku bariery pustelnik prawdopodobnie zginął lub uciekł i został bandytą.

Mikstury Edytuj

Kiedy alchemik dostanie osiem serafisów, trzy zioła uzdrawiające i psiankę, może uwarzyć dla Bezimiennego mikstury, kiedy dostanie odpowiednie zioła. Stworzy także specjalne mikstury:

  • Mikstura zwiększająca statystyki – Pustelnik musi dostać nasiona czerwonego buka i wysokiego dębu, rosnące w pobliżu areny wiecznego ognia. W nagrodę pustelnik oferuje miksturę, która podniesie siłę, zręczność, manę lub punkty życia bohatera;
  • Mikstura z krwi smoka – kiedy Bezimienny wejdzie w posiadanie smoczej krwi, alchemik, będąc pod wrażeniem, uwarzy kolejną miksturę, której pozostałe składniki to czarna perła i biała perła. Napój zwiększa na trwałe ochronę przed ogniem, lecz jest na to mała szansa – większe ryzyko to śmierć poprzez samospalenie.

Ciekawostki Edytuj

  • Po pierwszej rozmowie z Bezimiennym jego imię zmienia się z "Stary Pustelnik" na "Alchemik".
  • Gdy Bezimienny zdecyduje się zostać przywódcą obozu przed kopalnią i oszczędzi Kazzmira, ten zamieszka u swojego przyjaciela – starego pustelnika.

Więcej w Fandom

Losowa wiki