FANDOM

Stary Pustelnik – postać, występująca w modyfikacji Mroczne Tajemnice. Mieszka w chacie nad opuszczoną kopalnią.

Przed akcją modyfikacji Edytuj

Wiadomo, że przed wrzuceniem do kolonii zajmował się alchemią. Nie wiadomo, za co został wtrącony.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Mieszka w chacie nad opuszczoną kopalnią, wraz z Popo, który jest jego bratankiem bądź siostrzeńcem. Daje on leki Dormowi, lecz od kiedy zamieszkał w obozie przed kopalnią, przestał odwiedzać pustelnika. Przy pierwszej rozmowie nie jest zbyt miły dla Bezimiennego, ale każe mu przynieść orkowe, czarne i krucze ziele. Po oddaniu ziół alchemik zdradza właściwości niektórych roślin: po zjedzeniu odpowiedniej ilości jabłek i ryżu wzrasta siła (lecz w przypadku drugiego jedzenia jest to efekt jednorazowy), orkowe ziele zwiększa życie, a czarne ziele – manę. Gdy bohater pyta się pustelnika o naukę alchemii, ten odmawia, lecz proponuje mu układ – Bezimienny może sprzedawać mu zioła w cenie ich realnej wartości. Alchemik będzie ponadto warzył mikstury, gdy otrzyma odpowiednie zioła. Pustelnik daje bohaterowi receptury na mikstury.

Zniknięcie Edytuj

W III rozdziale alchemik wyrusza szukać ziół. Tak bardzo go to pochłonęło, że wszedł na terytoria orków. W efekcie został przez nich porwany i uwięziony. Bezimienny może go uwolnić dopiero w V rozdziale, gdy wraz z łowcami orków atakuje miasto orków. Znajduje go w więzieniu. Podczas rozmowy pojawia się orkowy nadzorca więzienia, który ginie z ręki bohatera. Wdzięczny alchemik daje w nagrodę listę alkoholi możliwych do uwarzenia i klucz do skrzyni w starym młynie wodnym.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku bariery pustelnik prawdopodobnie zginął lub uciekł i został bandytą.

Mikstury Edytuj

Kiedy alchemik dostanie osiem serafisów, trzy zioła uzdrawiające i psiankę, może uwarzyć dla Bezimiennego mikstury, kiedy dostanie odpowiednie zioła. Stworzy także specjalne mikstury:

  • Mikstura zwiększająca statystyki – Pustelnik musi dostać nasiona czerwonego buka i wysokiego dębu, rosnące w pobliżu areny wiecznego ognia. W nagrodę pustelnik oferuje miksturę, która podniesie siłę, zręczność, manę lub punkty życia bohatera;
  • Mikstura z krwi smoka – kiedy Bezimienny wejdzie w posiadanie smoczej krwi, alchemik, będąc pod wrażeniem, uwarzy kolejną miksturę, której pozostałe składniki to czarna perła i biała perła. Napój zwiększa na trwałe ochronę przed ogniem, lecz jest na to mała szansa – większe ryzyko to śmierć poprzez samospalenie.

Ciekawostki Edytuj

  • Po pierwszej rozmowie z Bezimiennym jego imię zmienia się z "Stary Pustelnik" na "Alchemik".
  • Gdy Bezimienny zdecyduje się zostać przywódcą obozu przed kopalnią i oszczędzi Kazzmira, ten zamieszka u swojego przyjaciela – starego pustelnika.