Fandom

Gothicpedia

Stara kopalnia na wyspie Argaan

4976stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Stara kopalnia
Stara kopalnia Arcania by Kubar906.jpg
Rozwidlenie tuneli przez wejściem do kopalni

Informacje
Typ
Kopalnia
Położenie
Populacja
Ważne postacie
Występowanie

Stara kopalnia – miejsce usytuowane niedaleko karczmy „Pod Rozdartą Dziewicą” w północno-zachodniej części Argaanii.

Przed akcją gry Edytuj

Kopalnia ta zawaliła się lata temu i została opuszczona. Gulthard Przeklęty dawno temu dokonał tu strasznej rzezi, przez którą kopalnia uważana jest za przeklętą.

Zasoby naturalne i populacja zwierzęca Edytuj

Dawniej wydobywano tu żelazo, ponieważ znajdują się tu ogromne pokłady tego metalu. Jest tam też jedno złoże węgla. Rosną tu także demonie czepce i żelaźniaki. Po całej kopalni wałęsają się kretoszczury. Bezimienny napotyka tu także ożywieńca Gultharda Przeklętego. W jednej z wnęk bohater znajduje pismo o tytule „Groby magów”, w którym dowiaduje się kilku rzeczy o wojnie między Setarrifczykami a budowniczymi i o tajemniczej, potężnej runie.

ArcaniA Edytuj

Mieszka tu i pracuje kopacz. Wydobywa on resztki surowców z wyeksploatowanej kopalni, jednak nie może się przebić przez gruzowisko stojące mu na drodze. Prosi Bezimiennego o pomoc: ma przynieść kopaczowi jego alembik, potrzebny do wysadzenia przeszkody. Bohater rusza więc w odleglejsze szyby, niejednokrotnie staczając walki z pełzaczami ziemnymi i innymi potworami zamieszkującymi kopalnię. Po zdobyciu odpowiednich składników, Bezimienny wraz z kopaczem wysadza gruzowisko, oczyszczając dalszą drogę.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic także występuje miejsce zwane Starą Kopalnią, jednak nie ma ono wiele wspólnego z tą, ponieważ tamta zawaliła się całkowicie, a ta częściowo i to na długo przed akcją ArcaniA.
  • W kopalni, oprócz Bezimiennego, znajduje się tylko jeden, żywy człowiek.

Więcej w Fandom

Losowa wiki