Fandom

Gothicpedia

Stara cytadela

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Stara cytadela
Stara cytadela4 (by Cassidy005).jpg
Widok na starą cytadelę

Informacje
Typ
Cytadela
Położenie
Mieszkańcy
Zarządca
Ważne postacie
Feomathar
Stara cytadela – tajemniczy budynek położony w centrum Górniczej Doliny.

Historia (przed akcją gry)Edytuj

Niewiele wiadomo na temat tej budowli. Budynek mógł zostać wzniesiony zarówno przez ludzi, jak i przez orków. Bardziej prawdopodobny wydaje się jednak fakt, że jest to budowla ludzka. Wskazuje na to styl architektury podobny do zamku w Górniczej Dolinie, czy Górskiej fortecy. Nie wiadomo również w jaki sposób cytadela została zniszczona. Możliwe jednak, że stało się to w wyniku trzęsienia ziemi, które czasem nawiedzają wyspę Khorinis.

Gothic IEdytuj

Bezimienny otrzymuje od Xardasa misję związaną z szamanem wygnańcem - Ur-Shakiem przebywającym w tejże cytadeli. Gdy bohater dociera na miejsce, szaman jest atakowany przez trzech orkowych strażników. Na szczycie wieży znajduje się drugi tom tajemniczej księgi Chromanin. Pod cytadelą są piwnice, do których przejście można uzyskać poprzez wciśnięcie przełącznika. W podziemiach znajduje się jeden eliksir uzdrawiający i jeden wyciąg magicznej energii. Można tam spotkać również kamiennego golema, który pojawia się w IV rozdziale. Z podziemi można wydostać się za pomocą dwóch kolumn, które uruchamia się przełącznikiem. Pod Starą Cytadelą na styku z jeziorem znajduje się częściowo zatopiona jaskinia na górze której widać podstawę jednej z kolumn.

Gothic IIEdytuj

W Gothic II z cytadeli, która już wcześniej była ruiną, w wyniku działalności smoka, zostało już tylko trochę gruzów. Miejsce zamieszkiwane jest przez ognistego smoka Feomathara. To najprawdopodobniej za jego sprawą uaktywnił się wielki wulkan pod cytadelą. Oprócz Feomathara żyją tam również jaszczuroczłeki oraz ognisty golem, którzy pełnią rolę strażników.

CiekawostkiEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki