FANDOM

Stół runiczny – obiekt, występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Przypomina żyroskop z trzema pierścieniami, zewnętrzny pierścień opiera się na kwadratowej podstawie, wspartej na czterech nogach. Wykorzystywany jest przez magów. Służy on do nasycania energią bogów magicznych kamieni – run.

Gothic II Edytuj

Pierwszy stół runiczny Bezimienny może spotkać w wieży Xardasa. Kolejne są obecne w większości budynków wykorzystywanych przez Magów Ognia w klasztorze, jeden znajduje się w bibliotece, drugi w prywatnym pomieszczeniu przeznaczonym dla wybrańca. Ostatni stół runiczny przetransportował z klasztoru Milten, umieścił go na piętrze, wewnątrz świątyni na zamku w Górniczej Dolinie. Po wyruszeniu na wyspę Irdorath, bohater może skorzystać ze stołu runicznego znajdującego się na Esmeraldzie. Na Dworze Irdorath znajdują się dwa ostatnie stoły runiczne, jeden był wykorzystywany przez ucznia czarnego maga, drugi znajduje się w pomieszczeniu połączonym z holem, w którym urzęduje czarny mag wraz z jego świtą.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Magowie Wody po przybyciu na drugą stronę portalu, umieścili swój stół runiczny w jednym z budynków w piramidzie. Służył im prawdopodobnie do tworzenia run, jak i do badań nad znalezionymi artefaktami na Jarkendarze.

Sposób użycia Edytuj

Aby skorzystać ze stołu, Bezimienny potrzebuje:

Dalsze losy Edytuj

Przed przybyciem Bezimiennego na kontynent, magia run została zniszczona przez Xardasa, tak więc wszystkie stoły runiczne prawdopodobnie rozebrano na części.

Ciekawostki Edytuj