FANDOM

Stół alchemiczny – stół, służący do tworzenia różnego rodzaju mikstur, skrętów z bagiennego ziela, nowych smaków tytoniu, destylowania trunków, a także do ładowania Oko Innosa. Występuje we wszystkich częściach sagi.

Wygląd Edytuj

Podstawą jest stolik, na którym umieszczone są różnorakie probówki, menzurki, moździerze do rozdrabniania itp. Są też księgi zawierające zapewne przepisy na mikstury, itp. W Gothic I można ujrzeć też kociołek, którego używa się pewnie do ważenia większych ilości mieszanin.

Gothic Edytuj

Bezimienny może aktywować go, jeżeli posiada pustą kolbę, lecz nie stanie się nic poza odtworzeniem animacji.

Mroczne Tajemnice Edytuj

W tej modyfikacji dodano możliwość używania stołu. Bezimienny, używając kolby, może na nim uwarzyć np. napój z rudy. Wygląd stołu nie zmienił się.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Dopiero w drugiej części gry Bezimienny może używać stołu alchemicznego. Wystarczy, że bohater posiada menzurkę, potrzebne składniki oraz poznał odpowiednie umiejętności.

Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Użyteczność stołu alchemicznego wzrosła, wraz z możliwością tworzenia zatrutych i płonących strzał, a do tworzenia mikstur potrzeba zwykłą fiolkę.

ArcaniA Edytuj

Stoły alchemiczne znajdują w wielu miejscach i są używane przez alchemików. Dla Bezimiennego nie mają one zastosowania, gdyż wszystkie mikstury tworzy w menu ekwipunku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki