Fandom

Gothicpedia

Srebrowód

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Srebrowód
Srebrowód by Kubar906.jpg
Informacje
Typ
Miejsce
Położenie
Populacja
40-50 osób
Zarządca
Ważne postacie
Ważne miejsca
Występowanie

Srebrowód – rozległy region, występujący w ArcaniA. Swoją nazwę zawdzięcza od położonego w regionie jeziora o krystalicznie czystej wodzie.

Opis Edytuj

To jedna z krain geograficznych znajdujących się na Argaanii. Znajduje się w centralnej części wyspy. Na zachodzie graniczy z baronią Stewark, na północy z Thorniarą, na południe od Srebrowodu leży wielkie bagno wraz z Tooshoo i Czarną Tonią, z kolei od wschodu region opiera się o rozległe i skaliste zbocza górskie.

Srebrowód składa się z trzech części, które zostały oparte na naturalnych granicach:

  • Krwawa dolina – wysunięta najbardziej na północ część Srebrowodu. Jest to szeroka kotlina oraz gęsto porośnięta knieja. W samym środku doliny znajduje się główna siedziba gońców leśnych na Argaani. W dolinie znajdują się także drogi do Stewark oraz Thorniary. Tutaj także w okolicach przełęczy do Thorniary stoczyła się bitwa pomiędzy wojskami Hagena a Gawaana. Na pole bitwy spadł deszcz głazów, niszcząc dużą część sił Hagena i paladynów. Ludzie, którzy przeżyli uciekli w popłochu. Mistrz Gildii Craglan szuka ocalałych na pobojowisku i zleca bohaterowi odszukanie Khiliana, jego siostrzeńca.Prawdopodobnie stąd czerpali żywność mieszkańcy zamku ponieważ tereny na północ zamieszkane są jedynie przez Orków.
  • Górny Srebrowód – centralna część krainy. Charakteryzuje się rozległymi równinami oraz niewielkimi pagórkami. W jej górnej części leży serce całego Srebrowodu - Zamek Srebrowód. Na południe od niego, za mostem rozciągają się równiny, będące obszarem we władaniu orków z klanu Srebrowód. Na jednym ze wzgórz wznosi się setarrifska wieża strażnicza, w której aktualnie mieszka ork Shurak. Na wschodzie położona jest dolina drwali, w której więzieni są Srebrowodzcy żołnierze, a także znajduje się wejście do jaskiń orków z klanu Srebrowód.
  • Dolny Srebrowód – południowa część Srebrowodu. Znajdują się tu głównie zielone lasy oraz łąki. Swoją chatę zbudował tu orkowy szaman Melog, po wygnaniu go z klanu Srebrowód. W obrębie dolnego Srebrowodu mieści się też stare orkowe miejsce kultu oraz przełęcz prowadząca do Tooshoo. Znajduje się tu wejście do jaskini lokalnych Goblinów oraz przejście do Tooshoo.

Srebrowód jest jednym z dwóch obszarów Argaani, gdzie swą naturalną siedzibę mają orkowie, a orkowie ze Srebrowodu są jedynymi orkami przyjaźnie nastawionymi do ludzi (wyłączając okres panowania Erhaga).

Więcej w Fandom

Losowa wiki