FANDOM

Człowiek, który umie dobrze gotować, ma tutaj wielu przyjaciół!

— Snaf o sobie

Snaf – postać, występująca w Gothic, Gothic II: Noc Kruka i ArcaniA. Jest to kucharz ze Starego Obozu, obozu bandytów w Jarkendarze i Thorniary.

Charakter i osobowość Edytuj

Snaf jest przyjacielskim człowiekiem, mającym żyłkę do gotowania i opracowywania nowych przepisów kulinarnych. Umie o siebie zadbać i zawsze dotrzymuje danego słowa.

Gothic Edytuj

Mieszka w Starym Obozie, niedaleko Wrzoda, pomiędzy bramą do zamku a areną. Prosi Bezimiennego o przyniesienie składników do swojego przepisu na potrawkę z chrząszcza. To on wysłał Neka na poszukiwanie piekielników. Uważa, że strażnik uciekł do Nowego Obozu, co okazuje się nieprawdą. Nie odgrywa w obozie ważniejszej roli. Jest, jak sam mówi, doskonałym kucharzem, gotuje wybornie, dlatego ma wielu przyjaciół.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po upadku bariery uciekł wraz z Krukiem do Jarkendaru, gdzie rezyduje w obozie bandytów. Prowadzi tam okoliczną karczmę, w której znajduje się m. in. Lucia. Kucharz nie pamięta Bezimiennego. Może przyrządzić swój specjał – ognisty gulasz, który dodaje jeden punkt do siły – gdy Bezimienny dostarczy mu własnoręcznie przygotowany alkohol Młot Lou. Ponadto udziela kilku informacji w sprawie zamachu na Estebana. Może opowiedzieć bohaterowi za drobną opłatą, co sądzą o nim poszczególni bandyci i jakie ma szanse odkryć, kto jest zleceniodawcą.

Modyfikacje Edytuj

Bandyci Edytuj

Opowiada Vincowi o kolonii karnej, obozach i wydarzeniach, które się tam odbyły. Porównuje wścibskość bohatera do Bezimiennego. Wspomina mu także o tym jak mu pomógł i go więcej nie widział. Chwali sobie potrawkę z chrząszcza. Związany jest z listą towarów od Fiska i paczkami od piratów od Toma. Zastraszany przez Arvo, podaje Vincowi truciznę, ale nie wlał mu całej zawartości i dbał o niego podczas choroby. Po poznaniu prawdy, że to on otruł Vinca, bohater ma wybór: wybaczyć lub nie przebaczyć. 

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Należy do grupy bandytów, która przekroczyła portal prowadzący do Khorinis. Zamieszkuje obóz niedaleko ruin. Podczas pierwszego spotkania z Velayą chce, aby wojowniczka zaniosła jedzenie więzionym magom wody i Thorusowi. Później zakłada się z bohaterką, że zupa ugotowana toporem (tak zwana Tymoriańska) może być równie smaczna, co normalna. Później jest zdziwiony smakiem potrawy, przegrywając przy tym zakład. Niedługo po tym wydarzeniu ktoś ukradł unikatową łyżkę kucharza. Sam Snaf uważa, że ukradł ją Sancho, lecz po dochodzeniu Velayi okazuje się, że złodziejem owego przedmiotu był Crimson. Kowal łyżkę przetopił. Bohaterka chcąc uniknąć bójki nie zdradza imienia „mordercy” ukochanego przedmiotu bandyty. Kiedy inni bandyci wyruszają podbić wyspę, Snaf zostaje w obozie.

ArcaniA Edytuj

Po ataku orków na Khorinis dostał się do ich niewoli, jednak został uwolniony przez oddziały Rhobara III. Następnie na południowych wyspach został nadwornym kucharzem króla, który przebywa w Thorniarze. Mieszka w piętrowym domu w pobliżu mostu prowadzącego do zamku. Podczas ataku hord ożywieńców na miasto skrył się, czekając na ratunek i zostawiając zapaloną świecę w oknie. Zostaje uratowany przez bohatera z Feshyr i odprowadzony bezpiecznie do zamku.

Ciekawostki Edytuj

  • W ArcaniA, mimo iż jest kucharzem, nosi pancerz typowy dla łuczników armii Rhobara III.
  • W modyfikacji Czas Zapłaty także jest kucharzem i ma własne stadko kretoszczurów.
  • W tej samej modyfikacji może wystąpić bug, w którym Snaf będzie miał w swoim ekwipunku około dwóch tysięcy łyżek.
  • W modyfikacji Requiem jego strój ma teksturę z Gothic.
  • W modyfikacji Returning przeżywa atak orków na Jarkendar, po czym udaje się do Khorinis i zostaje pracownikiem w karczmie Kardifa.