FANDOM

Smok, Smok z Myrtany – potężny, latający gad występujący w Gothic 3.

Gothic 3 Edytuj

Choć odmiana smoków z Myrtany nie dorasta potęgą tym z Khorinis, to i tak większość mieszkańców kontynentu woli obchodzić te istoty niezwykle szerokim łukiem. Nawet te smoki są bardzo niebezpieczne, bo nie tylko drapią, gryzą i połykają ofiary, ale mogą je także spopielić ogniem z nozdrzy. Walczyć z nimi decydują się albo świetnie wyposażeni i wyszkoleni wojownicy lub potężni magowie, albo samobójcy. Za trofea zdobyte na smokach większość kupców na kontynencie zapłaci godziwą sumkę w złocie. Smoki w tej części gry są znacznie słabsze od tych z Gothic II. Właściwie jest to kompletnie inny typ niż te, które spotkać można na wyspie. Oczywiście także zieją ogniem, ale np. nie mają już swych imion i nie są skore do rozmowy. Do tego są znacznie mniejsze i nie tak majestatyczne (twórcy tłumaczą się, że na pomysł ze smokami wpadli niedługo przed premierą przez co nie mieli czasu na zrobienie lepszego modelu). Funkcjonują jak zwykłe zwierzęta (stworzenia Adanosa), mają jednak tendencję do gromadzenia skarbów, ale nie tak ogromnych jak ich "duże" odpowiedniki. Potrafią również zregenerować utracone punkty życia.

W całej grze spotkać można tylko cztery takie istoty. Występują one w jaskini pod Cape Dun, za kopalnią siarki w Geldern (trzeba się wspinać na czarną skałę) oraz w okolicy Al Shedim.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Jednego z nich można spotkać w Reddock tam, gdzie był pełzacz w podstawowej wersji gry, a w Edycji Rozszerzonej również w ruinach zamku w okolicach Geldern, gdzie w zwykłym Gothic 3 znajdowało się berło cienia.

Quest Pack 4 Edytuj

W jednej z największych modyfikacji do trzeciej części gry mag ognia Milten – przyjaciel Bezimiennego – zleca mu zabójstwo wszystkich smoków na kontynencie.

W tej samej modyfikacji wspomniany już mag ognia twierdzi że myrtańskie Smoki wykluły się z jaj, które złożyły Smoki z Khorinis.