FANDOM

Smok, Smok z Myrtany – potężny, latający gad występujący w Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Pochodzenie Edytuj

Smoki zamieszkiwały świat ludzi od niepamiętnych czasów, jednak przez ostatnie kilkadziesiąt lat sądzono, że ostatecznie wyginęły. Sam Lord Hagen w rozmowie z Bezimiennym mówi, że ostatnie smoki widziano setki lat temu. Kiedy bohater jest łowcą smoków, w podziemiach klasztoru na wyspie Khorinis może odnaleźć zapiski pradawnych Smoczych Mistrzów, co może wskazywać na to, że już kiedyś istnieli łowcy smoków, którzy zajmowali się polowaniem na te stworzenia i to prawdopodobnie oni doprowadzili do niemal całkowitego wyginięcia tych gadów. Dopiero w Gothic 3 okazuje się, że kilka smoków jednak przetrwało. Być może są to jedne z ostatnich smoków, o których wspominał Lord Hagen, lub ich potomkowie.

Na wyspie Khorinis te gady nie występują. Smoki, które spotykamy w drugiej części gry, są sługami Beliara, które zostały przywołane do świata ludzi na polecenie Śniącego.

Opis Edytuj

Choć odmiana smoków z Myrtany nie dorasta potęgą tym z Khorinis i nie są one tak majestatyczne, to i tak są to najpotężniejsze stworzenia na kontynencie i większość ludzi woli obchodzić te istoty szerokim łukiem. Prawdopodobnie nawet same smoki starają się unikać spotkań z ludźmi i wolą żyć w ukryciu. Smoki z kontynentu są bardzo niebezpieczne, bo nie tylko drapią i gryzą, ale mogą także spalić swoją ofiarę ogniem z nozdrzy. Walczyć z nimi decydują się tylko świetnie wyposażeni i wyszkoleni wojownicy lub potężni magowie. Gady te funkcjonują jako zwykłe zwierzęta Adanosa - nie są one tak, jak ich krewni z Khorinis, sługami Beliara, nie posiadają także imion, nie są z nimi powiązane żywioły, chociaż też mają tendencję do gromadzenia skarbów. Posiadają również umiejętność regeneracji swojego zdrowia.

Według prastarych pism ze smokami związany jest legendarny artefakt zwany Okiem Innosa, który może zmusić je do mówienia i nie pozwala im skłamać, jednak po takiej rozmowie moc Oka wyczerpuje się i trzeba je ponownie naładować, wykorzystując esencję ze smoczego serca. Niestety, nie można sprawdzić czy działa ono na ten gatunek smoków, gdyż Bezimienny w trzeciej części gry nie posiada Oka Innosa.

Gothic 3 Edytuj

W całej grze można spotkać jedynie cztery smoki:

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Jednego z nich można spotkać w Reddock, w miejscu, gdzie niegdyś był pełzacz w podstawowej wersji gry, a w Edycji Rozszerzonej również w ruinach zamku, na północ od Geldern, gdzie w Gothic 3 znajdowało się berło cienia.

Quest Pack 4 Edytuj

W jednej z największych modyfikacji do trzeciej części gry mag ognia Milten – przyjaciel Bezimiennego – zleca mu zabicie wszystkich smoków na kontynencie. Dodatkowo występuje zadanie z serii Reputacja łowcy, w którym trzeba wyeliminować 4 smoki.

W tej samej modyfikacji wspomniany już mag ognia twierdzi, że myrtańskie Smoki wykluły się z jaj, które złożyły Smoki z Khorinis. Prosi o potwierdzenie jego przemyśleń w zadaniu: Smoki, tylko nie one!

Można z nich pozyskać:

Ciekawostki Edytuj

  • W jednej z wypowiedzi twórcy gry powiedzieli, że na pomysł wprowadzenia smoków do Gothic 3 wpadli na niedługo przed premierą, przez co nie mieli czasu na ich dopracowanie.