FANDOM

Skip – postać występująca w Gothic. Jest to jeden ze strażników Gomeza mieszkający w Starym Obozie.

Gothic Edytuj

Przebywa w górnej części Starego Obozu wraz z kowalem Stonem naprzeciwko świątyni magów ognia. Zajmuje się handlem – sprzedaje broń głównie ludziom Gomeza, ale jeśli Bezimienny dobrze poprowadzi dialog, Skip sprzeda mu broń, nawet jeśli bohater będzie członkiem innej gildii.

Modyfikacje Edytuj

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie w Górniczej Dolinie Skip przebywa w zabarykadowanym zamku. Nudzi mu się, gdyż nie ma przy sobie żadnych ksiąg do przeczytania, dlatego przy pierwszym spotkaniu z Bragusem prosi go o zabranie jak największej ilości książek z świątyni magów ognia. Po ich przyniesieniu bardzo dziękuje bohaterowi. Kiedy protagonista wykonuje zadanie dla Torreza polegające na odzyskaniu jego towaru z magazynu, Bragus musi odwrócić uwagę Skipa. Może to zrobić na dwa sposoby: poprzez kradzież kieszonkową klucza lub odciągnięcie strażnika, wmawiając mu, że Bartholo chce z nim omówić ważną sprawę. Jeśli bohater wybierze drugą opcję, Skip pójdzie do siedziby magnatów, a kiedy spotka tam głównego bohatera, to wyciągnie broń i zacznie krzyczeć, że kwatermistrz magnatów nie miał do niego żadnej sprawy. Następnie zagrozi bohaterowi, że jeśli jeszcze raz go okłamie to wyciągnie wobec niego bolesne konsekwencje. Później, po sprowadzeniu ocalałych z Nowego Obozu pod dowództwem Lee i Laresa, zamek zostaje zaatakowany przez zombie, cerbery i demony ognia, Skip ginie pokonany przez potwory. Protagonista przysięga pomścić jego śmierć.

Zagadka Bagiennego Ziela Edytuj

Skip dalej sprzedaje broń na swoim stanowisku. Gdy Taymon dołącza do oddziału specjalnego i jednocześnie awansuje na strażnika Starego Obozu handlarz daje głównemu bohaterowi nową broń oraz pancerz, w zamian za odpowiednią ilość bryłek rudy.

Dalsze losy Edytuj

Prawdopodobnie po upadku bariery zginął, został bandytą, lub został pojmany przez paladynów i zmuszony do pracy w kopalni magicznej rudy.

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy w piątym rozdziale Bezimienny „oczyszcza” Stary Obóz, Skip go nie atakuje. Dzieje się tak, gdyż na tym etapie gry strażnik Starego Obozu posiada w statystykach gildię Brak.
  • W Gothic II: Noc Kruka także występuje postać o imieniu Skip, który jest piratem w załodze Grega.
  • Bardzo rzadko się zdarza, że Bezimienny może go znaleźć martwego pod murami zamku w Starym Obozie (prawdopodobnie spadł), lub walczącego ze Stonem (nie wiadomo z jakiej przyczyny).