FANDOM

Silden – wioska rybacka, położona w północnej Myrtanie. Można tam trafić drogą z Trelis do Geldern. Na północ od osady wznoszą się wielkie wodospady. Silden to pozornie nieważna miejscowość z kilkoma barami.

Przed akcją gry Edytuj

Silden było niewielką osadą rybacką należącą do królestwa Myrtany. W czasie wyprawy orków na południe, agresorzy przejęli miasteczko jako pierwsze, gdyż leży najbliżej przesmyku do Nordmaru , którym przeszli orkowie. Wtedy na tronie Silden zasiadł hersztUmbrak, który słynął ze swojej bezwzględności wobec ludzi. Można powiedzieć, że rzeczywiście miastem rządził szaman Grompel, gdyż Umbrak słuchał każdego jego słowa i wykonywał polecenia szamana.

Gothic 3 Edytuj

Gospodarka miasta Edytuj

Miasto słynie na całym kontynencie z bardzo dużego połowu ryb w rzece. Za rządów Umbraka w Silden pracowało aż sześciu rybaków. Następnie, gdy miasto zostało rozbudowane, połów ryb został ograniczony. Niestety Silden nie posiadało żadnej farmy poza miastem. Orkowie mieszkający tam musieli więc otrzymywać dostawy żywności z Nordmaru. Poza Silden swe domostwa miało również czterech myśliwych, dostarczających mięso i skóry do miasteczka, w którym mieszka około 70 osób. Za rządów Anoga, Silden zostało ogrodzone z każdej strony palisadą. Znalazło tam również pracę dwóch hodowców bydła. Mimo to osady tej nie można zaliczyć do najbogatszych miast Myrtany.

Podczas orkowej okupacji Edytuj

Bezimienny odwiedza miasto w celu zdobycia informacji o miejscu pobytu Xardasa. Stara się tam wkupić w łaski Umbraka, wykonując dla orków różne zadania. Musiał on między innymi sprowadzić więcej orkowych strażników do centrum oraz z powodzeniem walczyć na arenie. Gdy mu się to udało, Umbrak sugeruje mu, że śmierć przywódcy rojalistów, Anoga, była by miastu na rękę. Główny bohater udaje się także do Grompela w sprawie miejsca pobytu Xardasa. Szaman informuje go, że mag mieszka w Nordmarze oraz pokazuje mu, skąd nadciągają oddziały buntowników. Bezimienny demaskuje także szpiega buntowników, Inoga, który poleca bohaterowi skontaktować się z jego bratem, Anogiem. Wtedy obaj zaczynają planować rewolucję w mieście. Po mobilizacji niewolników oraz krótkim starciu miasteczko zostaje wyzwolone.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Po wyzwoleniu Silden, do miasta przybywa z powrotem Anog, który zostaje zarządcą miasteczka. Swemu bratu Inogowi poleca udać się do Geldern. Te dwa miasta tworzą blok frakcji zachodniej. Silden i Geldern postanawiają nie włączać się w spór między Gothą i Trelis. Ludzie Anoga odnajdują także nieprzytomnego Bezimiennego, który potem stara się przekonać władze miasta do wzięcia udziału w konflikcie. Jednak nie udaje mu się to i Silden oraz Geldern nie mają dużego wkładu w wojnę domową.

Dalsze losy miasta Edytuj

Silden zostaje włączone do nowego zjednoczonego królestwa Myrtany.

Poznani mieszkańcy Edytuj

Za rządów Umbraka Edytuj

Za rządów Anoga Edytuj

  • Umbrak – zarządca miasteczka Silden
  • Grompel – szaman, prawa ręka Umbraka
  • Zapotek – nadzorca niewolników
  • Gancka – orkowy strażnik
  • Irmak – bardzo leniwy strażnik
  • Kadok – kowal
  • Jarock – gladiator
  • Jaroll – gladiator
  • Trompok – mistrz areny
  • Barrack – zarządca areny
  • Frillock – orkowy strażnik
  • Denpok – strażnik bramy w obozie
  • Brontobb – orkowy strażnik
  • Quadir – asasyński łowca niewolników
  • Stan – rybak
  • Temmy – rybak
  • Hatlod – budowniczy łodzi
  • Inog – szpieg buntowników wśród najemników orków
  • Lars – Niewolnik, Nordmarczyk
  • Givess – magazynier
  • Gambal – kucharz
  • Bard – muzyk
  • Jerek – jeden z niewolników
  • Wyszczerzony furtian – jeden z orkowych strażników
  • i wielu innych niewolników, orków, rybaków oraz najemników
  • Anog – zarządca miasta
  • Kunz – handlarz
  • Nisin – wdowiec
  • Anton – prowadzi gospodę, zdrajca
  • Isabelle – puszczalska żona Antona
  • Oelk – obywatel Silden
  • Barnabas – wojownik z Silden
  • Obert – zarządca areny
  • Meryl – złodziej
  • Cornelius – alchemik
  • Griswald – gladiator
  • Ritt – gladiator
  • Evert – mistrz areny
  • Jurgen – hodowca krów
  • Tahbert – nieuczciwy kupiec
  • Dylan (Edycja Rozszerzona) – kupiec, przybywa z Geldern wraz z karawaną kupców
  • Gerbrand – kowal
  • i wielu innych ludzi, nienazwanych z imienia

Teleport Edytuj

  • Teleport do miasta znajduje się w kamiennym kręgu po prawej stronie od północnego wyjścia z Geldern (od strony obozu niewolników). Teleport posiada również szaman Grompel.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Silden

  • Kamień teleportacyjny

    2 wiadomości
    • Kamień teleportacyjny do Silden znajduje się w kamiennym kręgu tuż obok wejścia do miasta.
    • Dobrze wiedzieć... Tylko nie bardzo rozumiem, czemu robisz z tego wpis na forum?