Fandom

Gothicpedia

Seria Gothic

5036stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze125 Udostępnij
Seria Gothic
Gothic Logo.png

Informacje
Gatunek
Producent
Piranha Bytes (1997-2006 i 2011-obecnie)
Wydawca
Xicat Interactive (1997-2001)
Nordic Games (2011-obecnie)
Platformy
PC
Xbox 360
PlayStation 3
PlayStation 4
Gothic 1 box.png
Gothic II.jpg
Noc kruka.jpg
Gothic 3 (oficjalna okładka) (by SpY).png
Okładka G3 ZB (wersja PL) by Wojnx.jpg
Arcania Gothic 4 okładka.JPG
Arcania-upadek-setarrif-arcania-fall-of-setarrif-cover-okladka.jpg

Gothic – seria gier action RPG, zapoczątkowana w 2001 przez niemieckie studio Piranha Bytes. Osadzona w fikcyjnym świecie, który odpowiada realiom średniowiecza, opowiada historię bezimiennego bohatera – począwszy od osadzenia go w kolonii karnej aż po koronację na króla Królestwa Myrtany.

Wszystkie gry zostały wykonane przez Piranha Bytes, z wyjątkiem dodatków do Gothic 3, które były owocem pracy Trine Games i Handy Games. Produkcją spin-offa, gry ArcaniA i dodatku ArcaniA: Upadek Setarrif zajęło się studio Spellbound Entertainment.

Gry Edytuj

Spin-off Edytuj

Gdy prawa do marki Gothic były wypożyczone wydawcy JoWooD Productions, powstał dodatek do gry Gothic 3, a następnie Arcania: Gothic 4 i dodatek Arcania: Upadek Setarrif. Gdy prawa do marki wróciły do pierwotnego twórcy, firmy Piranha Bytes, zdecydowano o uznaniu najnowszej produkcji obsadzonej w świecie Gothic za spin-off, postanowiono również usunąć z gry wszelkie odniesienia do tytułu Gothic 4.

Gothic: Der Comic Edytuj

W 2000 został wydany komiks Gothic: Der Comic, opisujący wydarzenia jeszcze sprzed gry Gothic.

Więcej w Fandom

Losowa wiki