Fandom

Gothicpedia

Scatty

5037stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij
Scatty
G • GII:NK
Scatty (Gothic I) (by Gothicfan94).png

Informacje
Gildia
Poziom
15
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Okolice areny
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Grd_210_Scatty
Scatty
G • GII:NK
Scatty (Gothic II Noc Kruka) (by Wojciech Wawrzyńczak).png

Informacje
Gildia
Poziom
50
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Stoisko przy wejściu do kopalni
Dzierżona broń
Noszony strój
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Bdt_1086_addon_Scatty

Scatty – postać, występująca w Gothic i Gothic II: Noc Kruka. Jest to cień, zaś później bandyta Kruka.

Gothic Edytuj

Jest jednym z najbardziej wpływowych cieni w Starym Obozie. Jest zarządcą areny i obstawia walki. Wiele ludzi jest mu winnych sporo bryłek rudy m.in. Fletcher. Jest jednym z ludzi, których Bezimienny musi przekonać, by opowiedział się za nim u Diego. Aby Bezimienny zasłużył jego szacunek, musi wyzwać na pojedynek strażnika Kirgo i najemnika Kharima. Ponadto uczy walki bronią jednoręczną. Od czwartego rozdziału, podobnie jak reszta obozu, jest wrogo nastawiony wobec bohatera.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Udało mu się przeżyć upadek magicznej bariery. Wraz z Krukiem opuścił Górniczą Dolinę i udał się do Jarkendaru. Bezimienny może go spotkać przy wejściu do kopalni złota w obozie bandytów. Nie pamięta bohatera, jednak wspomina o "pewnym gościu, który był równie wścibski" (którym był właśnie Bezimienny jeszcze w czasach gdy on i Scatty znali się w Starym Obozie). Gdy Bezimienny przynosi mu piwo, dostaje trochę doświadczenia. Obecnie jest kupcem i nauczycielem. Może pomóc Bezimiennemu podnieść umiejętności górnicze.

Returning Edytuj

Po ataku orków ucieka wraz z kilkoma innymi członkami obozu tajemnym przejściem przez góry. Przez jakiś czas ukrywa się w jaskini nieopodal plaży piratów. Prosi Bezimiennego o odzyskanie złota z kufra na bagnach, po czym dzieli się samorodkami z bohaterem. Po śmierci smoków przypływa do Khorinis i przekonuje Wulfgara, by zatrudnił go jako pomoc do szkolenia rekrutów. Później wraz z Thorusem i Cavalornem wydostaje się z miasta oblężonego przez orków, po czym cała trójka ukrywa się na farmie Akila. Z pomocą Bezimiennego udaje im się przekraść na farmę Onara, gdzie Scatty bierze udział w bitwie.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Scatty przeszedł przez portal prowadzący do Khorinis. Osiedlił się w obozie niedaleko ruin. Przy pierwszym spotkaniu Velaya od razu rozpoznała byłego cienia. Zapamiętała go za to, że za czasów magicznej bariery podlizywał się Gomezowi. Może pohandlować z wojowniczką, jednakże za poleceniem Sentenzy nie może jej sprzedać żadnej broni. Po tym, jak bohaterka zasłynęła w obozie umiejętnościami bojowymi (zabijając szkielety w jaskini z portalem), sprzedawca prosi ją o przysługę. Po zgodzie wojowniczki, Scatty każe jej zrobić dwadzieścia pięć skrętów bagiennego ziela. Po ponownym wejściu do jaskini z portalem Velaya wykonuje zadanie. W nagrodę dostaje od byłego cienia amulet pancerza. Scatty wyrusza później do obozu znajdującego się za farmą Bengara. Ginie tam po walce z wojowniczką.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic ma gildię strażnik, co oznacza, że podczas najazdu Bezimiennego na Stary Obóz w piątym rozdziale nie ucieka przed nim, jak pozostałe cienie.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice ma przy sobie kuszę Atariusa.
  • Jako jedyny z poprawiających umiejętności górnicze wymaga punktów nauki, lecz dopiero za drugim razem.
  • Jako jedyny cień używa kuszy zamiast łuku.
  • Pomimo tego, że proponuje Bezimiennemu obstawianie wyników walk, kiedy ten postanowi to zrobić, Scatty odpowiada, że nie jest to możliwe, gdyż, jak sam dodaje, teraz nikt nie walczy.
  • Teoretycznie Scatty powinien być drugim najważniejszym cieniem, gdyż tylko on i Diego noszą zbroję cienia.
  • W modyfikacji Returning może sprzedać bohaterowi wszystkie pancerze jakie były dostępne w Starym Obozie (Zbroja cienia, Lekka Zbroja Strażnika itp.) oprócz Zbroi Strażnika Kruka.
  • Mimo iż mówi, że następna walka odbędzie się za kilka dni, takowa nie odbywa się. Zmienia to modyfikacja Mroczne Tajemnice, w której można obstawić i oglądać walki na arenie.
  • W Gothic II: Noc Kruka prosi bohatera o kufel piwa i mówi, że w Jarkendarze bardzo ciężko o piwo. Mimo to kufel piwa znajduje się niecałe trzy metry od niego za jedną z drewnianych kolumn.

Więcej w Fandom

Losowa wiki