FANDOM

Scatty – postać, występująca w Gothic i Gothic II: Noc Kruka. Jest to cień, zaś później bandyta Kruka.

Gothic Edytuj

Jest jednym z najbardziej wpływowych cieni w Starym Obozie. Jest zarządcą areny i obstawia walki. Wiele ludzi jest mu winnych sporo bryłek rudy, m.in. Fletcher. Jest jednym z ludzi, których Bezimienny musi przekonać, by opowiedział się za nim u Diego. Aby Bezimienny zasłużył jego szacunek, musi wyzwać na pojedynek strażnika Kirgo i najemnika Kharima. Ponadto uczy walki bronią jednoręczną. Od czwartego rozdziału, podobnie jak reszta obozu, jest wrogo nastawiony wobec bohatera.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Udało mu się przeżyć upadek magicznej bariery. Wraz z Krukiem opuścił Górniczą Dolinę i udał się do Jarkendaru. Bezimienny może go spotkać przy wejściu do kopalni złota w obozie bandytów. Nie pamięta bohatera, jednak wspomina o pewnym gościu, który był równie wścibski (którym był właśnie Bezimienny jeszcze w czasach gdy on i Scatty znali się w Starym Obozie). Gdy Bezimienny przynosi mu piwo, dostaje trochę doświadczenia. Obecnie jest kupcem i nauczycielem. Może pomóc Bezimiennemu podnieść umiejętności górnicze.

Bandyci Edytuj

Jest przyjaźnie nastawiony do bohatera. Uważa, że nadal nie ma pełnej wolności po upadku bariery. Jest za to zadowolony z zysków w kopalni. Wspomina o Hereku oraz pyta Vince'a o Khorinis przez co wygaduje, że lubił odwiedzać Czerwoną Latarnię. Związany jest z zadaniem listy towarów od Fiska i paczek od piratów od Toma. Zleca także zadanie zdobycia piwa od Lou.

Returning Edytuj

Po ataku orków ucieka wraz z kilkoma innymi członkami obozu tajemnym przejściem przez góry. Przez jakiś czas ukrywa się w jaskini nieopodal plaży piratów. Prosi Bezimiennego o odzyskanie złota z kufra na bagnach, po czym dzieli się samorodkami z bohaterem. Po śmierci smoków przypływa do Khorinis i przekonuje Wulfgara, by zatrudnił go jako pomoc do szkolenia rekrutów. Później wraz z Thorusem i Cavalornem wydostaje się z miasta oblężonego przez orków, po czym cała trójka ukrywa się na farmie Akila. Z pomocą Bezimiennego udaje im się przekraść na farmę Onara, gdzie Scatty bierze udział w bitwie.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Scatty przeszedł przez portal prowadzący do Khorinis. Osiedlił się w obozie niedaleko ruin. Przy pierwszym spotkaniu Velaya od razu rozpoznała byłego cienia. Zapamiętała go za to, że za czasów magicznej bariery podlizywał się Gomezowi. Może pohandlować z wojowniczką, jednakże za poleceniem Sentenzy nie może jej sprzedać żadnej broni. Po tym, jak bohaterka zasłynęła w obozie umiejętnościami bojowymi (zabijając szkielety w jaskini z portalem), sprzedawca prosi ją o przysługę. Po zgodzie wojowniczki, Scatty każe jej zrobić dwadzieścia pięć skrętów bagiennego ziela. Po ponownym wejściu do jaskini z portalem Velaya wykonuje zadanie. W nagrodę dostaje od byłego cienia amulet pancerza. Scatty wyrusza później do obozu znajdującego się za farmą Bengara. Ginie tam po walce z wojowniczką.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic ma gildię strażnik, co oznacza, że podczas najazdu Bezimiennego na Stary Obóz w piątym rozdziale nie ucieka przed nim, jak pozostałe cienie.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice ma przy sobie kuszę Atariusa.
  • Jako jedyny z poprawiających umiejętności górnicze wymaga punktów nauki, lecz dopiero za drugim razem.
  • Jako jedyny cień używa kuszy zamiast łuku.
  • Pomimo tego, że proponuje Bezimiennemu obstawianie wyników walk, kiedy ten postanowi to zrobić, Scatty odpowiada, że nie jest to możliwe, gdyż, jak sam dodaje, teraz nikt nie walczy.
  • Teoretycznie Scatty powinien być drugim najważniejszym cieniem, gdyż tylko on i Diego noszą zbroję cienia.
  • W modyfikacji Returning może sprzedać bohaterowi wszystkie pancerze, jakie były dostępne w Starym Obozie (zbroja cienia, lekka zbroja strażnika itp.) oprócz zbroi strażnika Kruka.
  • Mimo iż mówi, że następna walka odbędzie się za kilka dni, takowa nie odbywa się. Zmienia to modyfikacja Mroczne Tajemnice, w której można obstawić i oglądać walki na arenie.
  • W Gothic II: Noc Kruka prosi bohatera o kufel piwa i mówi, że w Jarkendarze bardzo ciężko o piwo. Mimo to kufel piwa znajduje się niecałe trzy metry od niego za jedną z drewnianych kolumn.