FANDOM

Saturas – postać, występująca w Gothic, Gothic II: Noc Kruka oraz w Gothic 3. Jest to najwyższy mag z kręgu wody, a także jeden z twórców magicznej bariery w Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Uczestniczy, jako jeden z dwunastu magów, przy tworzeniu magicznej bariery. Po jej stworzeniu i znalezieniu się pod nią zamieszkuje Stary Obóz. W wyniku kłótni między nim a Corristo, opuszcza obóz razem z piątką magów, Laresem i kilkoma innymi ludźmi niezadowolonymi z rządów Gomeza. Od tej pory magowie wody nie utrzymują kontaktu z magami ognia i prowadzą własne badania nad zniszczeniem bariery.

Gothic Edytuj

Zamieszkuje Nowy Obóz. Zawarł umowę z szefem najemników Lee i szefem bandy szkodników Laresem. Najemnicy mają chronić i pomagać magom wody, a szkodnicy mają służyć jako kurierzy. Aby się do niego dostać, Bezimienny potrzebuje hasła, które wyjawia Cronos w trzecim rozdziale po wydarzeniach, które miały miejsce w obozie bractwa. Arcymag wody zleca bohaterowi ważną misję: musi odszukać kamienie ogniskujące. Kiedy magowie ognia zostają zamordowani, zleca Bezimiennemu odnalezienie nekromanty Xardasa. Jest bardzo miły wobec bohatera do piątego rozdziału. Gdy Bezimienny ładuje Uriziela przy pomocy kopca rudy, Saturas jest wrogo nastawiony do bohatera. Zna piąty krąg magii.

Gothic II Edytuj

Nie występuje w Gothic II, zostaje po nim jedynie list w grocie obok lodowego smoka - Finkregha, w którym pisze, że wraz z pozostałymi magami wody udaje się do centrum destrukcji.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W dodatku Gothic II: Noc Kruka razem z pozostałymi magami wody bada tajemnicze trzęsienia ziemi. W tym celu udaje się na północno-wschodnią część wyspy Khorinis do ruin starożytnej cywilizacji. Gdy Bezimienny dołączy do Wodnego Kręgu razem z Laresem udaje się do wykopalisk aby wręczyć mu jeden z czterech ornamentów. Nie powita bohatera zbyt miło po tym co zrobił w nowym obozie, lecz daje mu szansę zrehabilitowania się - Bezimienny ma poszukać trzy pozostałe fragmenty ornamentu. Gdy to zrobi, razem z pozostałymi magami rozpocznie rytuał i stworzy pierścień który otworzy nam portal do Jarkendaru. Jest bardzo podekscytowany i zdziwiony, że tak ogromne ruiny miasta zostały zapomniane. Jest zdziwiony wielkością miasta, kulturą i jak ono szybko upadło. Opowiada Bezimiennemu jak upadło miasto. Jarkendar był olbrzymim i wspaniałym miastem na wyspie Khorinis. Jego władca Quarhodron wrócił z wyprawy wojennej wraz ze Szponem Beliara. Po wielu latach świetności miasta król był już stary. Uczeni postanowili utworzyć Radę Pięciu, ale wojownicy sprzeciwili się temu. Mówili, że chcą mieć na wodza Rademesa, syna Quahodrona. Quahodron zgodził się i przekazał synowi Szpon Beliara. Lecz nowy wódz nie miał silnej woli i szybko Szpon go opętał. Większość mieszkańców opętała rządzą władzy. Khardimon, Uczony i Quahodron zamkneli Świątynię Adanosa, podstępem wraz z Rademesem i Szponem Beliara. Jednak wszyscy ponieśli śmierć i zostali pochowani. Uzdrowiciele zamknęli portal do Khorinis. Adanos widząc co się dzieje z ludźmi zesłał potężną falę, która zmyła wszystko z Zaginionej Doliny. Tak oto upadł Jarkendar". Najpierw wysyła Bezimiennego do piratów po pancerz bandyty. Po wykonaniu zadań w Jarkendarze pozostaje, aby badać starożytną cywilizację.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki Saturas wraz z innymi magami wody zamknął przejście do Jarkendaru i przeniósł się do Khorinis. Został uwięziony przez byłych bandytów Kruka. Z Velayą spotyka się podczas rozdawania racji żywnościowych. Po zabiciu bandytów z obozu przez bohaterkę odzyskuje swoje rzeczy. Ze względu na warunki więzienia nie zgadza się pomóc baronowej w walce z bandytami.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 Bezimienny znajduje go na pustyni Varant w towarzystwie koczowników w ruinach Al Shedim. Opowiada mu jak z innymi magami wody z Khorinis przy pomocy kamieni ogniskujących teleportował się na kontynent. Ma jeden z pięciu kluczy do świątyni pradawnych w której znajduje się artefakt - szata Adanosa. Sugeruje Bezimiennemu jeszcze, aby pomógł koczownikom Wutrasa w odbiciu ruin Al Shedim, oraz radzi, aby nie ufał Xardasowi, ale sam dokonał wyboru swojej ścieżki.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy zależą od decyzji Bezimiennego. Bohater może mu pomóc lub go zabić. W pierwszym przypadku Saturas zaczyna kroczyć drogą Wiecznego Wędrowca wraz z innymi magami wody i koczownikami. W drugim wypadku, Bezimienny zabija maga na zlecenie asasynów, a Magowie Wody tracą swojego duchowego przywódcę.

Ciekawostki Edytuj

  • Gdy Bezimienny jest magiem ognia w Gothic II: Noc Kruka, Saturas może go uczyć kręgów magii.
  • W Gothic 3 twarz ma ciemnej karnacji, a ręce białe.
  • Saturas najprawdopodobniej nie przepada za jednym z guru o imieniu Cor Kalom, ponieważ w trzecim rozdziale w Gothic I nazywa go "jadowitym wężem".
  • W Gothic I mówi Bezimiennemu, że w czasach tworzenia Bariery Magowie nie byli podzieleni na kręgi Wody i Ognia, a mimo to już przed wojną z orkami istniały gildie Magów Ognia i Wody. Jest to błąd w dialogach popełniony przez jednego z członków Piranha Bytes.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki