Fandom

Gothicpedia

Sagitta

5000stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij

Sagitta
Sagitta (by SpY).png
Informacje
Gildia
Brak przynależności
Zawód
Zielarka
Poziom
30
Miejsce zamieszkania
Jaskinia w lesie za farmą Sekoba
Miejsce pobytu
Jaskinia w lesie za farmą Sekoba
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Status
Nieznany
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
insert bau_980_sagitta

Sagitta – postać, występująca w Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka. Jest znaną poza murami Khorinis zielarką i uzdrowicielką.

Gothic IIEdytuj

Mieszka w jaskini, ukrytej pośród lasu za farmą Sekoba. Jest zielarką. Uzdrawia ludzi z farm, przez których nazywana jest Szarlatanem w spódnicy. Uważa, że wszyscy w okolicy mają ją za starą wiedźmę i przychodzą, tylko gdy jej potrzebują. Jeśli bohater przyniesie jej słoneczny aloes, będzie mogła uczyć go alchemii. Znalezienie owej rośliny nie jest łatwe, gdyż rośnie tylko na odchodach czarnego trolla. Może uleczyć Bezimiennego bez żadnej opłaty. Jedyny oręż, jaki posiada do obrony, to sierp. Przygotowuje zioła dla Thekli do przyrządzenia specjalnego gulaszu.

Velaya – Historia wojowniczkiEdytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki jest jedyną osobą, która posiada maść na ból pleców dla Volkera. Velaya wraz z Krwawym Tobim udaje się do zielarki, która daje lek. Radzi też, aby chory utrzymywał stałą temperaturę pleców przez dzień i noc, a bolące miejsce pocierał wilczą skórą. Mówi, że kiedy chory jest w pozycji leżącej, ma wznieść nogi ku górze. W wejściu do jaskini Sagitty znajduje się bryła lodu. Okazuje się, że zielarka zamroziła w ten sposób winogrona. Velayi owoce te są bardzo przydatne, gdyż w ten sposób może przekonać handlarza Baltrama, żeby głosował w nadchodzących wyborach rady miasta na Hannę. Zielarka chętnie sprzedaje winogrona bohaterce. Wojowniczka ma szansę brania lekcji alchemii od Sagitty. Aby bohaterka została jej uczennicą musi jej przynieść pięć strzelistych korzeni.

Dalsze losyEdytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Sagitta została prawdopodobnie przez nich zabita, bądź zniewolona. Mogła też przeżyć, gdyż jej jaskinia jest ukryta głęboko w lesie.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest jedyną kobietą w całej sadze Gothic zajmującą się alchemią.

Więcej w Fandom

Losowa wiki