FANDOM

Sędzia – postać, występująca w Gothic: Der Comic, Gothic, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to nieznany z imienia sędzia mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic: Der Comic Edytuj

Wygłasza mowę przy zrzucaniu do kolonii Miltena, Diega, Gorna i Lestera. Pod koniec komiksu skazuje również innego więźnia.

Gothic Edytuj

Sędzia g1.jpg

Sędzia z wprowadzenia do gry Gothic

W Gothic I pojawia się tylko we wprowadzeniu. Jego zadaniem jest skazywanie przestępców. Przy placu wymian czyta przemówienia, a następnie skazuje więźniów. Skazuje także Bezimiennego na więzienie w kolonii karnej.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W tej części mieszka z żoną w Górnym Mieście. Poznaje twarz Bezimiennego, jednak nie pamięta skąd. Traktuje bohatera z pogardą. Posiada on swojego własnego strażnika, pilnującego jego domu ze względu na swoje własne bezpieczeństwo, zagrażające ze strony dawnych skazańców z kolonii, którzy wydostali się z niej. W III rozdziale Bezimienny będąc najemnikiem, otrzymuje zadanie, które jak się potem okazuje, jest związane z przepustką na pokład Esmeraldy. Lee chce, by bohater przez pewien czas dla niego pracował i w tym czasie, zdobył dowody, świadczące o przestępstwach samego sędziego. Kiedy Bezimienny rozpocznie pracę u urzędnika, sędzia zleca mu zadanie wykradnięcia z podziemi klasztoru Świętego Młota. Gdy już to zrobi dostaje nakaz zabicia zbiegłego więźnia Morgaharda. Bez względu na to, co z nim zrobi, dostaje list świadczący o tym, że to właśnie Sędzia nakazał mu napaść gubernatora. Bezimienny wykorzystuje pismo, aby zaszantażować urzędnika i otrzymać zezwolenie na przejęcie okrętu.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki sędzia nadal przebywa w górnym mieście. Jest oschły w stosunku do Velayi. Bohaterka może go poprosić, aby został skrybą baronowej, jednak ten odmówi.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym sędzia został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki