Fandom

Gothicpedia

Rybołówstwo

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Ryba(by BG).JPG

Ryba

Rybołówstwo – jedna z dziedzin gospodarki Myrtany obejmująca połów ryb i innych zwierząt (między innymi owoców morza - skorupiaków i mięczaków) oraz roślin wodnych w celu ich spożycia lub dalszego przetworzenia (przemysł rybny). Rybołówstwem zajmują się rybacy, którzy poławiają zarówno na morzach, jak i w licznych rzekach i jeziorach kontynentu. Dziedzina ta obejmuje także wędkarstwo, które także można uprawiać w celach spożywczych. Przykładowymi rybakami w Myrtanie są Temmy i Stan.
Stan (Gothic 3) (by Gothicfan94).png

Jeden z rybaków - Stan

Połów ryb, owoców morza i roślin w królestwie Myrtany Edytuj

Rybacy mogą łowić ryby jedynie przy użyciu wędki lub sieci, składającej się głównie z płótna.nazywa się to wędkarstwem i nie przynosi zbyt dużych korzyści, ze względu na stosunkowo niewielką ilość wyłowionych ryb (pechowi wędkarze potrafią wyłowić np. stary but), dlatego parają się tym ludzie biedniejsi lub tacy, którzy chcą z dala od ludzi posiedzieć na brzegu morza, rzeki lub jeziora i odstresować się.

Nieco większych kosztów wymaga rybołówstwo, ale przynosi też ono większe zyski. Niemal każdy szanujący się rybak ma łódź, w której wypływa na dalszą wodę (gdzie jest więcej ryb niż przy brzegu) i sieć rybacką, a także czerpak (w które łapie te ryby). To pozwala złowić znacznie większą ilość morskich stworzeń, a co za tym idzie więcej na nich zarobić.

Choć rybołówstwo to pozornie spokojny, bezpieczny zawód, bywa, że jest zupełnie inaczej. Nieuważni rybacy, którzy zapuszczą się zbyt daleko np. od wyspy Khorinis, mogą zostać zaatakowani przez morskie potwory, a wtedy niechybnie czeka ich śmierć. Niebezpieczne są także przeciekające łodzie, które razem z rybakami i całym połowem mogą pójść na dno.

Więcej w Fandom

Losowa wiki