FANDOM

Rtęć – przedmiot, występujący w Gothic oraz modyfikacji Mroczne Tajemnice. Jest to mała, podłużna fiolka koloru turkusowego z naklejoną w dolnej części etykietą.

Gothic Edytuj

Przedmiot ten nie ma żadnego praktycznego zastosowania. Bezimienny może znaleźć cztery butelki wewnątrz zamkniętej skrzyni, która znajduje się w pomieszczeniu, gdzie przybywa Mag WodyRiordian. Bohater może sprzedać jedną butelkę za trzynaście bryłek rudy.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Bezimienny nadal może odnaleźć cztery butelki rtęci w skrzyni znajdującej się w Nowym Obozie. W modyfikacji dodano dwie dodatkowe buteleczki, jedna znajduje się w obozie przemytników na półce w chatce Servina. Szóstą i ostatnią butelkę bohater odnajduje, odkrywając świątynię pradawnych, leży ona na półce regału w lewej komnacie od wejścia. Wartość sprzedaży nie zmieniła się w modyfikacji.

Ciekawostki Edytuj

  • Tak samo, jak sól, siarka i czysty alkohol, jest to pozostałość po niedokończonej implementacji alchemii do części pierwszej serii Gothic. Świadczy o tym zapis konwersacji, dwóch programistów w skryptach gry:
    "// FIXME: noch benutzen? // NEin, aber liegen überall ind er Welt, von daher als Ambient Items drinlassen!M.F."
    (tłum. "// FIXME: nadal uzywać? //Nie, ale są wszędzie na świecie, w związku z tym, należy pozostawić w występujących przedmiotach! M.F.")