Fandom

Gothicpedia

Roland

5002strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Roland
Roland (patch 1.75.14) (Gothic 3) (by Gothicfan94).png

Informacje
Gildia
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Roland

Roland – postać, występująca w Gothic 3. Jest to paladyn, przywódca buntowników z Okary.

Przed akcją gry Edytuj

Był jednym z paladynów biorących udział w obronie Gothy. Po obłożeniu miasta klątwą przez orkowych szamanów, uciekł. W wyniku zniszczenia magii runicznej stracił swoją moc. Od tego czasu się ukrywał, aż w końcu został dowódcą buntowników w Okarze.

Gothic 3 Edytuj

Stara się zdobyć kamień teleportacyjny do miasta Vengard, w celu skontaktowania się z królem. Wysyła też małe oddziały buntowników, którzy osiedlają się wokół Montery i planują wyzwolenie miasta, jednocześnie urządzając niewielkie akcje dywersyjne. Jeden z takich oddziałów złupił karawanę asasynów pod wodzą Basira, gdzie znalazł pierścień Życia Adanosa. Roland dał go Gornowi, który poprowadził buntowników do Gothy, gdzie mieli zdobyć kamień teleportacyjny do Vengardu. Bezimienny może nauczać się od niego walki, a także z nim handlować. Opowiada bohaterowi o Gocie. Kiedy Bezimienny uwalnia miasto od klątwy, Roland mówi mu, by razem z Shawnem odbudowali je. Oznajmia również, że nie może pomóc w wyzwoleniu Montery, gdyż ma za mało ludzi. Jeśli bohater wyzwoli to miasto, Roland zapłaci mu 1000 sztuk złota. Kiedy Bezimienny zdobywa teleport do Vengardu, nakazuje mu natychmiast go użyć i porozmawiać z królem. Jest też jedną z osób, którym można wręczyć ognisty puchar. Jeżeli główny bohater będzie współpracował z orkami i zniszczy Okarę, Roland zginie lub ucieknie.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy zależą od decyzji Bezimiennego. Jeśli będzie wspierać orków i zniszczy Okarę, Roland zginie lub ucieknie. Jeśli będzie popierać buntowników, to jego dalsze losy są nieznane, ponieważ w Gothic 3: Zmierzch Bogów Okara jest opuszczona. Możliwe że udał się do Vengardu i dołączył do paladynów pod wodzą Lee.

Ciekawostki Edytuj

  • Istnieje średniowieczny bohater narodowy Francji, który zginął podczas bitwy z Saracenami, również miał na imię Roland oraz należał do stanu rycerskiego i był paladynem. O jego czynach traktuje Pieśń o Rolandzie.
  • W Gothic 3: Początek także występuje postać o imieniu Roland, który jest szkieletem i byłym mężem Wdowy z Khorinis.
  • Roland może handlować z Bezimiennym, ma jednak tylko pancerze buntowników i nie posiada złota. Zmienia to patch 1.73, w którym posiada też inne towary i ma już pieniądze.
  • W jego jaskini jest jedna z 48 ciężkich skrzyń.

Więcej w Fandom

Losowa wiki