FANDOM

Riordian – postać występująca w Gothic, Gothic II: Noc Kruka i Gothic 3. Jest jednym z magów wody. W stosunku do bohatera jest bardzo miły, sympatyczny i hojny.

Przed akcją gry Edytuj

Należał do kręgu magów wody. Jako jeden z dwunastu magów tworzył magiczną barierę nad kolonią karną.

Gothic Edytuj

Podobnie jak inni magowie wody, przebywa w Nowym Obozie. Zajmuje się alchemią, a w swoim laboratorium, tworzy przeróżne mikstury, które Bezimienny może u niego kupić. Przez pewien czas badał też magiczne stworzenia, w szczególności ogniki. Kiedy rozpoczyna się misja mająca na celu odzyskanie kamieni ogniskujących, Bezimienny za darmo otrzymuje od niego 20 różnych mikstur, a po zakończeniu zadania, w nagrodę, kolejne 20 buteleczek. Później przebywa wraz z Saturasem w wielkiej komnacie z pentagramem, gdzie praktykuje magię, ale bohater nadal może się u niego zaopatrzyć w przeróżne wywary. Podobnie jak pozostali magowie wody, widział, jak Bezimienny pozbawia mocy kopiec rudy, aby naładować miecz Uriziel. Nie był jednak aż tak zdenerwowany, jak Saturas, lecz sprawiał wrażenie, jakby popierał czyn Bezimiennego.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po upadku bariery wyruszył wraz z magami wody w okolice ruin pradawnych w Khorinis. Po rozkopaniu wejścia natychmiast zajął się badaniem budynku oraz kultury jego twórców. Wywnioskował, że po drugiej stronie gór, znajduje się miasto, a nie łańcuchy górskie, jak kiedyś sądzono. Ocenił wiek budowli na setki lat i wraz z Saturasem, odczytali inskrypcje, dotyczące Adanosa. Po otworzeniu portalu i dotarcia do Jarkendaru, od razu zaczął badać ruiny, budynki i okoliczne tereny. Może opowiedzieć bohaterowi o całej dolinie oraz zleca mu zadanie odnalezienia i zbadania głównych siedzib przywódców. Proponuje także, by pozbyć się orków z kanionu. Może nauczać alchemii, a także wyszkolić szukającego ognika. Po uwolnieniu porwanych i zabiciu Kruka, nadal przebywa z magami w dolinie, jednak kiedy najeżdżają orkowie, wszyscy uciekają z ruin miasta. Uciekają z wyspy, używając po raz ostatni kamieni ogniskujących do teleportacji.

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Riordian po zamknięciu portalu prowadzącego do Jarkendaru został uwięziony przez bandytów Lariusa. Pierwszy raz spotyka się z Velayą podczas rozdawania żywności. Po zabiciu rabusiów z obozu dzięki bohaterce zostaje uwolniony i odzyskuje swój ekwipunek. Ze względu na utracone siły odmawia pomocy w walce z rabusiami. Jako dowód wdzięczności zwiększa manę baronowej.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Gdy Bezimienny wykonuje zadanie dla Pradawnych pyta się Riordiana, czy według niego Saturas nie zachowuje się dziwnie. mag wody twierdzi, że arcymag jest zamyślony, ponieważ studiuje różne zapiski w bibliotece, które pomogą w zniszczeniu magicznej bariery. Mówi też, że często schodzi na dół w stronę kopca magicznej rudy. Bohater pyta się Riordiana, czy nie wie czegoś więcej. Odpowiada, że czasami widział Saturasa schodzącego pod drewniany most oraz słyszał zgrzyt klucza. Bohater dziękuje Riordianowi za udzielenie informacji.

Gothic 3 Edytuj

Riordian przebywał nieopodal Bragi, w ruinach. Szukał tam kamiennych tabliczek, ale utknął pomiędzy asasynami, a rabusiami. Opowiada bohaterowi o tym, gdzie są niektórzy z innych magów wody np. Saturas czy Merdarion. Bezimienny może go odeskortować do plemienia Asaru - przywódcy koczowników z okolic Bragi. Na miejscu może nauczyć bohatera czegoś o prastarej magii oraz zaklęć Adanosa.

Dalsze losy Edytuj

Po zakończeniu wojny, wraz z innymi magami, kroczy drogą wiecznego wędrowca. Mógł też zginąć z ręki Bezimiennego z polecenia Gonzalesa.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Returning zostaje zamieniony w zombie przez Opiekunów, przez co ginie z ręki Bezimiennego. Dzięki modlitwie do Adanosa bohater może przywrócić go do życia.
  • Gdy w Gothic II: Noc Kruka mag wody imieniem Vatras mówi Bezimiennemu, że Riordian może wyszkolić szukającego ognika, to w ramce napisane jest Riordan zamiast Riordian.