Fandom

Gothicpedia

Riordian

4966stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Riordian
G • GII:NK • G3
Riordian (GI) (by Jao98).png

Informacje
Gildia
Zawód
Poziom
25
Miejsce zamieszkania
Noszony strój
Wyznanie
Dubbing
Riordian
G • GII:NK • G3
Riordian (NK) (by Gothicfan94).png

Informacje
Gildia
Zawód
Poziom
50
Miejsce zamieszkania
Noszony strój
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
kdw_1404_addon_riordian_nw (w Khorinis)
kdw_14040_addon_riordian_adw (w Jarkendarze)
Riordian
G • GII:NK • G3
Riordian (Gothic 3) (by Gothicfan94).png

Informacje
Gildia
Zawód
Poziom
20
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Noszony strój
Dubbing
Kod na przywołanie
Riordian

Riordian – postać występująca w Gothic, Gothic II: Noc Kruka i Gothic 3. Jest jednym z Magów Wody. W stosunku do bohatera jest bardzo miły, sympatyczny i hojny.

Przed akcją gry Edytuj

Należał do kręgu magów wody. Jako jeden z dwunastu magów tworzył magiczną barierę nad kolonią karną.

Gothic I Edytuj

Podobnie jak inni magowie wody, przebywa w Nowym Obozie. Zajmuje się alchemią, a w swoim laboratorium, tworzy przeróżne mikstury, które Bezimienny może u niego kupić. Przez pewien czas badał też magiczne stworzenia, w szczególności ogniki. Kiedy rozpoczyna się misja mająca na celu odzyskanie kamieni ogniskujących, Bezimienny za darmo otrzymuje od niego 20 różnych mikstur, a po zakończeniu zadania, w nagrodę, kolejne 20 buteleczek. Później przebywa wraz z Saturasem w wielkiej komnacie z pentagramem, gdzie praktykuje magię, ale bohater nadal może się u niego zaopatrzyć w przeróżne wywary. Podobnie jak pozostali magowie wody, widział jak Bezimienny pozbawia mocy kopiec rudy aby naładować miecz Uriziel. Nie był jednak aż tak zdenerwowany jak Saturas, lecz sprawiał wrażenie jakby popierał czyn Bezimiennego.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po upadku bariery wyruszył wraz z magami wody w okolice ruin pradawnych w Khorinis. Po rozkopaniu wejścia natychmiast zajął się badaniem budynku oraz kultury jego twórców. Wywnioskował, że po drugiej stronie gór, znajduje się miasto, a nie łańcuchy górskie, jak kiedyś sądzono. Ocenił wiek budowli na setki lat i wraz z Saturasem, odczytali inskrypcje, dotyczące Adanosa. Po otworzeniu portalu i dotarcia do Jarkendaru, od razu zaczął badać ruiny, budynki i okoliczne tereny. Może opowiedzieć bohaterowi o całej dolinie oraz zleca mu zadanie odnalezienia i zbadania głównych siedzib przywódców. Proponuje także, by pozbyć się orków z kanionu. Może nauczać alchemii, a także wyszkolić szukającego ognika. Po uwolnieniu porwanych i zabiciu Kruka, nadal przebywa z magami w dolinie, jednak, kiedy najeżdżają orkowie, wszyscy uciekają z ruin miasta. Uciekają z wyspy używając po raz ostatni kamieni ogniskujących do teleportacji.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki Riordian po zamknięciu portalu prowadzącego do Jarkendaru został uwięziony przez bandytów Lariusa. Pierwszy raz spotyka się z Velayą podczas rozdawania żywności. Po zabiciu rabusiów z obozu dzięki bohaterce zostaje uwolniony i odzyskuje swój ekwipunek. Ze względu na utracone siły odmawia pomocy w walce z rabusiami. Jako dowód wdzięczności zwiększa manę baronowej.

Gothic 3 Edytuj

Riordian przebywał nieopodal Bragi, w ruinach. Szukał tam kamiennych tabliczek, ale utknął pomiędzy asasynami, a rabusiami. Opowiada bohaterowi o tym, gdzie są niektórzy z innych magów wody np. Saturas czy Merdarion. Bezimienny może go odeskortować do plemienia Asaru - przywódcy koczowników z okolic Bragi. Na miejscu może nauczyć bohatera czegoś o prastarej magii oraz zaklęć Adanosa.

Dalsze losy Edytuj

Po zakończeniu wojny, wraz z innymi magami, kroczy drogą wiecznego wędrowca. Mógł też zginąć z ręki Bezimiennego z polecenia Gonzalesa.

Ciekawostki Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki