FANDOM

Rhobar – barbarzyńca i założyciel królestwa Myrtany.

Biografia Edytuj

Jako młody, silny wojownik mieszkał w Nordmarze w Klanie Ognia i był wiernym sługą Innosa. Podczas jednej ze swoich wędrówek ścigała go bestia. Uciekł w góry i, kiedy sądził, że potwór zniknął, ten wpadł na jego trop. Młody barbarzyńca wpadł w pułapkę, a kiedy sięgnął za siebie, poczuł rękojeść miecza. Wziął go i zabił bestie. Wtedy przemówił do niego sam Innos i wybrał go na swojego sługę. Później w miejscu objawienia miłosiernego boga wybudowano klasztor, a Rhobar zeszedł z gór na niziny i tam zbudował swoje królestwo – tak, jak nakazał mu Innos. Po wielu latach, Rhobar umarł ze starości.

W myrtańskich księgach tak pisano o królu Rhobarze:

Barbarzyńcy mieszkali w Nordmarze, a Rhobar był jednym z nich. Wędrował przez lód bez ognia i broni, i ścigała go Bestia. Rhobar ukrył się w jaskini, ale Bestia go znalazła i Rhobar sięgnął za siebie i znalazł miecz. Wziął go i powalił Bestię jednym ciosem. Ale miecz stanął w ogniu, albowiem miał w sobie moc Innosa. I Innos przemówił do Rhobara: „Zejdź z gór i pokonaj Mych wrogów!”. I Rhobar wypowiedział orkom wojnę i spadł na nich gniew Innosa. I Rhobar triumfował, a kiedy pokonał swych wrogów Innos rzekł do niego: „Tutaj założysz swoje królestwo!”. I Rhobar zrobił jak mu kazano (…)"

Ciekawostki Edytuj

  • Powszechne jest twierdzenie, że Rhobar II jest synem Rhobara I. Nie ma jednak na ten temat żadnych informacji w grach, ze względu na brak niepodważalnych dowodów nie można jednoznacznie potwierdzić ani zaprzeczyć tej informacji.
Poprzednik: Tytuł: Następca:
Nieznani przywódcy ludzi Król Nieznani królowie Myrtany