Fandom

Gothicpedia

Rhobar II

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze79 Share

Rhobar II
GI • G3
Rhobar intro.png
Król Rhobar w intro pierwszej części

Informacje
Tytuł
Władca Varantu
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Gothic (wzmianki, intro)
Gothic II (wzmianki)
ArcaniA (wzmianka)
Status
Żyje
Wyznanie
Rhobar II
GI • G3
Rhobar II (G3) (by Kubar906).png

Informacje
Tytuł
Władca Varantu
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Sala tronowa w Vengardzie
Dzierżona broń
Noszony strój
Korona władcy Myrtany (w ekwipunku od wersji 1.74)
Występowanie
Gothic, Gothic II (wzmianki)
ArcaniA (wzmianka)
Status
Nie żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Rhobar

Król Rhobar II – wielki przywódca ludzi i władca zjednoczonego królestwa Myrtany. Niegdyś pan Varantu, Khorinis, Wysp Południowych oraz okupant Nordmaru.

Biografia Edytuj

Tytuł królewski otrzymał, gdy stanął na czele ludu Myrtany. Wraz z tytułem króla otrzymał także miecz i tarczę po ojcu – Rhobarze I oraz stał się wybrańcem Innosa. Mieszka w stolicy ludzi – Vengardzie. Brał udział w wielu bitwach i wojnach (zaczynając od okupacji Nordmaru, piętnaście lat przed sagą), dzięki czemu został władcą wszystkich państw i frakcji na kontynencie. Podczas kampanii na pustyni znalazł berło Varantu, które stało się symbolem jego władzy. Jego najbardziej zaufanymi ludźmi są Lee (dawniej), Hagen oraz członkowie szlachty (ci jednak potajemnie sączą jad przeciw królowi). Za władcą stoją także Magowie Ognia, paladyni oraz lud Myrtany (buntownicy). Minęły dwa lata spokoju i zakończono wszystkie walki, gdy orkowie najechali jego ziemię, po drodze zajmując Nordmar i kopalnie rudy, pozbawiając Rhobara cennego kruszcu do wyrobu broni. Ostatnią nadzieją wydaje się wyspa Khorinis, na której są ostatnie wolne kopalnie. Władca ustanawia nowe prawo jakie głosi, że każdy opryszek niezależnie od występku jaki uczynił, został skazywany na prace w kopalniach. Ten desperacki czyn oczernia Rhobara, który zostaje później za to posunięcie krytykowany. W celu uniemożliwienia ucieczki więźniom, król nakazuje najpotężniejszym magom z królestwa stworzyć magiczną barierę nad doliną, która miała otaczać zamek i okoliczne kopalnie. Zaklęcie jednak wymyka się spod kontroli, przez co powstaje zamieszanie, z którego korzystają więźniowie wszczynając bunt. Gdy więźniowie z Gomezem na czele przejmują kontrolę na kopalniami, Rhobar nie miał wyboru. Musiał negocjować ze skazańcami, ponieważ kolonia górnicza była ostatnim możliwym źródłem, z jakiego można było pozyskiwać magiczną rudę. Pertraktacje z Gomezem okazują się mieć pożądane skutki i co miesiąc ruda jest transportowana przez barierę w zamian za towary z zewnątrz (chleb, mięso itp). Do kolonii także trafia najbardziej uzdolniony generał Rhobara – Lee, którego król skazał za zbrodnię, jakiej dawny dowódca nie popełnił (zabójstwo żony króla, w które wrobiła go szlachta). Po dziesięciu latach magiczna bariera ulega zniszczeniu, górnicy uciekają, a ostatnie kopalnie rudy w dolinie zostają opuszczone. Rhobar wciąż uzależniony od cennego kruszcu wysyła ostatnim statkiem na wyspę swych najlepszych ludzi – Lorda Hagena, paladyna Garonda i Lorda Andre z kontyngentem paladynów, by zgromadzili jak najwięcej rudy. Niestety na miejscu paladyni zastają kopalnie z wyczerpanymi złożami oraz hordy orków, co ostatecznie składa się na klęskę misji, król traci kontrolę nad krajem, urywa się kontakt z Khorinis, a Rhobar zostaje uwięziony w Vengardzie. Podczas ostatecznego ataku orków na stolicę, Rhobar II oraz jego magowie używają potężnej magii oraz berła i tworzą barierę, uniemożliwiając orkom zajęcie stolicy. Następnie Rhobar poznaje samego Bezimiennego, którego prosi o pomoc w ocaleniu Myrtany. Ten zgadza się, przy tym odkrywając plan Xardasa, w jakim król ma umrzeć. Ostatecznie ginie w walce z Bezimiennym i Lee, którzy kończą jego rządy, a przywództwo po nim przejmuje dawny generał, zaś jego oręż, berło i koronę zachowuje bohater.

Bitwy króla Rhobara Edytuj

Kampanie i stoczone walki jakie musiał przejść Rhobar, by zdobyć cały znany dotąd świat (wyjątek stanowiły Niezbadane Krainy, Wschodni Archipelag i Północne Ziemie – niedostępne z powodu klimatu i gór, królestwo orków)

Okupacja Nordmaru Edytuj

Jedną z krain jakie miał na oku Rhobar, był mroźny Nordmar. W zaistniałej sytuacji, król postanowił nie wypowiadać wojny barbarzyńcom, lecz próbował się z nimi porozumieć. Nordmarczycy pozwolili królewskim oddziałom swobodnie przemierzać śnieżne pustkowia, żołnierze pomagali też w walce z orkami, ale gdy Rhobar zajął Kopalnie Młota, lud gór poczuł się oszukany i zaczął przestawać ufać władcy. Nordmar musiał się jednak pogodzić, że dzieli ziemię z Myrtańczykami (głównie żołnierzami). W krainie wybudowane zostały małe fortece i wieże strażnicze, w których stacjonowały niewielkie oddziały.

Bitwa o Varant Edytuj

Dwanaście lat przed akcją Gothic Rhobar postanowił zająć pustynie Varant. Miejscowi władcy jednak nie podzielali jego zdania i wypowiedzieli królowi otwartą wojnę. Dwie armię stanęły do walki: Myrtańczycy – pod wodzą Rhobara II i ludzie Varantu: pod przywództwem dwóch władców – Gellona i Lukkora. Była to największa zwycięska bitwa, jaką stoczył król, w której brali udział także sam Rhobar oraz generał Lee. Nie dopuszczono w niej do połączenia sił lokalnych władców oraz rozbito kilka portów, a Gellon zginął z ręki króla. Ostatni żyjący władca musiał zebrać resztki sił swego poprzednika i zdołał pokonać Rhobara, który musiał opuścić pole bitwy. Ostatecznie jego miejsce zajął Lee, gdzie podstępem rozgromił armię pustyni. Król zajął Varant.

Bitwa o Wyspy Południowe Edytuj

Najkrótsza z kampanii w jakiej brał udział Rhobar II. Ludy broniące tych ziem okazały się bardzo silne i wojownicze, jednak nie powstrzymały idealnie uzbrojonych żołnierzy Myrtany. Oddziałami kierowali sam król oraz Lord Dominique.

Wojna z orkami Edytuj

Rhobar II portret.jpg

Portret króla

Tego konfliktu król obawiał się najbardziej. Surowa zima zmusiła orków, by najechali Myrtanę. Po drodze rozgromili oddziały panujące w Nordmarze i przejęli kopalnie, odcinając króla od magicznego kruszcu. Kolejno zajmowali miasta, a armia króla słabła z dnia na dzień. Mimo wielu wygranych bitew jakie przeprowadził Rhobar, zielonoskórzy wciąż mieli ogromną przewagę i nie przestawali szturmować. Później król został uwięziony w Vengardzie, a orkowie oblegali stolicę. Wielu sądziło, że Rhobar nie żyje, choć większa część miasta, była jeszcze w rękach ludzi. Pod koniec panowania króla, orkowie ostatecznie zaatakowali stolice, jednak Rhobar zatrzymał ich atak, stawiając magiczną barierę i oddzielając ich od posiłków.

Ciekawostki Edytuj

  • Król Rhobar II (by Kubar906).png

    Rhobar II w podstawowej wersji Gothic 3

    Rhobar II w Gothic I pojawia się epizodycznie: w filmie wprowadzającym i wypowiedziach niektórych postaci jak np. Lee.
  • W intrze pierwszej części gry, Rhobar nosi pancerz taki sam, jaki posiada Gomez.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice Yrpen mówi, że próbował zamordować Rhobara.
  • W Gothic II Feros, informuje o plotkach, według których król nie żyje. Jak się jednak okazuje są one nieprawdziwe.
  • Rhobar nie ma dziedzica, chociaż w Gothic 3: Zmierzch Bogów Ubel twierdzi, że jest jego synem.
  • W Zmierzchu Bogów jest błąd w tłumaczeniu: król nazywany jest Rohbar, a nie Rhobar.
  • Teoretycznie, Rhobar II (ale także Zuben) mógłby dobrowolnie udać się do Niezbadanych Krain, przyznając tym samym rację Xardasowi. Duma mu jednak na to nie pozwala.
  • Rhobar II ma najlepszą jednoręczną broń w Gothic 3 – miecz królewski.
  • Jego zbroi nie da się zdobyć bez kodów.
  • W Gothic 3 występuje tytoń, który nazywa się Czarny Rhobar.
  • Tak naprawdę nie jest znane prawdziwe imię króla, gdyż imię Rhobar może zostać przyjęte przez nowego władcę Myrtany (na podobnej zasadzie, na jakiej robią kolejni papieże).
  • W patchu 1.74 po zabiciu i przeszukaniu jego ciała można znaleźć koronę władcy Myrtany.
  • W Quest Pack 4 jest podpisany Król Rhobar II.
  • Mimo, że jest królem, w Gothic 3 – w przeciwieństwie do Gothic – nie nosi korony.
  • W modyfikacji Content Mod król nie posiada gildii, przez co gdy Bezimienny zacznie mordować mieszkańców Vengardu, ten nie zaatakuje bohatera. Wiąże się to również z tym, że wszyscy orkowie i asasyni, nawet Kan i Zuben są do niego przyjaźnie nastawieni. Samego Rhobara trzeba dobić, aby zginął co nie było konieczne w wersji bez modyfikacji. Modyfikacja dodaje także kwatery dla króla w najwyższej wieży zamku.
  • Jako jedyny w Gothic 3 może nauczyć Bezimiennego zdolności Paladyn.
Poprzednik: Tytuł: Następca:
Prawdopodobnie Rhobar I Święty Król Myrtany Rhobar III
Gellon i Lukkor Władca Varantu Zuben
Prawdopodobnie Rhobar I Święty Władca Khorinis Ur-Shak
Dynastia setarrifska Władca Wysp Południowych Lord Tronter

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Rhobar II

Więcej w Fandom

Losowa wiki