FANDOM

Ratusz – budynek, występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka w Górnym Mieście Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Niewiele wiadomo na temat tego jak funkcjonował przed przybyciem paladynów do miasta. Znany jest jednak fakt, że gubernator Larius wraz z sędzią sprawowali główną władzę nad miastem, a ich siedzibą był ratusz.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Kiedy przybyli paladyni z Myrtany, Larius i sędzia stracili swoje stanowiska na rzecz lorda Hagena oraz lorda Andre. Odtąd to oni sprawowali władzę sądowniczą oraz wykonawczą. Gubernator i sędzia mogli pozostać w ratuszu, nie posiadali jednak żadnego wpływu na sprawowaną odtąd władzę.

Bezpieczeństwo Edytuj

Do budynku mają wstęp jedynie paladyni, straż miejska i magowie ognia. Nad bezpieczeństwem czuwają pierwsi z nich. Nie wpuszczają do budynku nieupoważnionych ludzi i są skłonni zaatakować każdego, kto spróbuje wejść do ratusza bez upoważnienia.

Otoczenie i wnętrze za dnia Edytuj

Budynek jest otoczony dużym ogrodem, którym zajmuje się ogrodnik. Obok ratusza rycerze doskonalą swoje umiejętności pod okiem paladyna Giriona. W środku znajduje się kilka pomieszczeń, takich jak sypialnie czy biuro Lorda Hagena.

Otoczenie i wnętrze nocą Edytuj

Ratusz nocą jest nadal strzeżony przez paladynów, którzy ani na chwilę nie opuszczają swoich stanowisk.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent miasto zostało zaatakowane przez orków. Nie wiadomo, co zrobili z ratuszem. Najprawdopodobniej urzędował tam przywódca orków, Ur-Shak. Po odbiciu wyspy przez króla Rhobara III, budynek zapewne wrócił do swojej dawnej funkcji.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to najważniejszy budynek na wyspie.