FANDOM

Ratford – postać, występująca w Gothic. Jest to szkodnik z Nowego Obozu parający się myślistwem.

Gothic Edytuj

Ratford przebywa wraz ze swym kompanem, również myśliwym Draxem, w miejscu gdzie droga z placu wymian wpada do doliny. Zajmuje się on polowaniem na ścierwojady twierdząc, że nie trudno je ubić oraz da się je zjeść. Mimo przynależności do szkodników, którzy słyną z przywłaszczania sobie, czego zapragną, Ratford to sympatyczny człowiek służący radą. Miejsce, w którym poluje znajduje się obok ścieżki, którą przybywają do doliny nowi skazańcy.

Myśliwy dobrze sprawdza się w roli informatora opowiadając o zasadach panujących w kolonii karnej. Zachęca on żółtodziobów, aby dołączali do Nowego Obozu, chwaląc swobodę jako jedną z jego wygód. Poleca on Bezimiennemu trzy osoby. Pierwszą jest Mordrag, handlarz i posłaniec z Nowego Obozu, przebywający w położonym blisko od miejsca polowania Starym Obozie. Kolejną osobą jest kartograf Graham ze Starego Obozu. Ratford od dawna ma chrapkę na jedną z jego map, którą chętnie by ukradł, o czym otwarcie mówi. Jeżeli bohater podziela jego zdanie, myśliwy poleca ostatnią osobę, czyli Laresa - przywódcę szkodników, który zajmuje się rekrutacją nowych.

W sztuce myślistwa ustępuje on swojemu towarzyszowi Draxowi, który znacznie przewyższa go umiejętnościami.

Czas Zapłaty Edytuj

Okazuje się, że Ratford dołączył do obozu rebeliantów jako myśliwy. Gdy Rick przychodzi do niego po zadanie, Ratford proponuje dwie możliwości:

  1. Zabić 6 wilków i dać mu ich kły.
  2. Pokonać go w walce.

Global Mod Edytuj

Podobnie jak w przypadku Returninga przebywa z Drax'em za Palisadą Orków. Zleca bohaterowi zadanie pozdrowienia swojego krewnego Fiska. Gdy Bezimienny odnajdzie byłego skazańca w Jarkendarze i opowie o Ratfordzie, Fisk da bohaterowi czterdzieści magicznych bełtów. Ratford nie rozumie postępowania krewniaka i nazywa go „czarną owcą w rodzinie”, a Bezimiennego wynagradza rogiem cieniostwora, gdyż nie ma przy sobie nic cennego.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy po upadku magicznej bariery nie są znane. Miał on duże szanse przeżyć ze względu na to, że znajdował się blisko wyjścia z doliny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki