FANDOM

Raoul – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to najemnik na farmie Onara, należący do bandy Sylvia. Nie jest on do bohatera przyjaźnie nastawiony, traktuje Bezimiennego wręcz pogardliwie.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Gdy bohater chce dołączyć do najemników, Raoul udzieli mu poparcia tylko wtedy, gdy zostanie pobity. Po pobiciu Rauola i dwóch innych ludzi Sylvia, Jarvis również nas poprze. Najemnik nie cierpi przechwałek i nie wierzy, że ktokolwiek może pokonać czarnego trolla. Gdy Bezimienny podejmie się tego zadania, pokona bestię i przyniesie Raoulowi jego skórę, ten obsypie go złotem i podaruje kilka mikstur leczniczych. Bezimienny może też sprzedać skórę Bosperowi, jeśli jest jego czeladnikiem.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Uciekł z Sentenzą i Festerem z farmy Onara. Dołączył do bandytów z Jarkendaru. Całą drogę słuchał się byłego poborcy myta i przez to został jego prawą ręką. Po rozmowie z przywódcą bandytów, Raoul chce komplementami skłonić Velayę do pewnego zadania. Kobieta się zgadza i dowiaduje się, że za pomocą pałki, bez pancerza musi zabić pełzacze grasujące w starej kopalni. Kopalnia została znaleziona przez kopacza Hamfriego, który założył się z kolegami, że to on pozbawi życia tych stworzeń. Po zgładzeniu pełzaczy i pokazaniu fajki zmarłego, Raoul jest pod wrażeniem. Nie daje jednak pałki bohaterce na stałe, lecz każe zwrócić ekwipunek. Podczas ataku na farmę Onara, z Sentenzą i Garazem wyrusza do kryjówki Lariusa. Tam toczy ostateczną walkę z wojowniczką.

Cienista Północ Edytuj

Raoul przebywa na zamku najemników, skarżąc się na brak zajęcia. Bohater, chcąc go przekonać do siebie, musi zapolować z nim na bandytów, którzy zajęli dawne obozowisko łowców smoków.
Raul.JPG

Raoul na zamku Sylvia

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli bohater przyniesie skórę czarnego trolla Raoulowi i zażąda więcej niż najemnik jemu zaproponuje za nią, nie odda jej z powrotem bez walki.
  • Bezimienny może go poprosić, by popłynął z nim na pokładzie Esmeraldy na Dwór Irdorath, jednak on nie zgodzi się.
  • Jeżeli bohater zakradnie się na farmę i nie porozmawia z Sentenzą, zawoła go, a on zaatakuje Bezimiennego.
  • Do Raoula można skierować jeden z kultowych tekstów z gry: Chyba przywalę ci w mordę.
  • Jeżeli bohater przyjął zadanie zdobycia skóry czarnego trolla, a nie zna się na wyciąganiu skór, może się nauczyć tej zdolności u Raoula.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki