FANDOM

Rademes – syn Quarhodrona, przywódca kasty wojowników, władca Jarkendaru.

Przed akcją gry Edytuj

Gdy Quarhodron osiągnął sędziwy wiek i nie był już zdolny dowodzić armiami, kapłani zażądali przejęcia jego kompetencji, zrzeczenia się tytułu władcy oraz oddania Szponu Beliara. Tak oto powstała rada pięciu, która miała zastąpić go w rządach. Niestety sprzeciwiała się temu kasta wojowników, przez co oni sami okrzyknęli Rademesa swym przywódcą, zaś Quarhodron uległ namowom i przekazał mu miecz pokładając w nim ojcowską ufność. Jednakże Rademes był zbyt słaby i miecz szybko nim zawładnął. Sprowadził wiele okrucieństwa i cierpienia na swój lud, któremu nie mogli podołać nawet uzdrowiciele. To on kazał wygnać lub zabić wszystkich strażników umarłych na polecenie miecza, jako, że tylko przodkowie byli w stanie mu zagrozić. W końcu jego ojciec wraz z Khardimonem oraz Wielkim Uczonym, zwabili go i zamknęli z mieczem w świątyni Adanosa, gdzie Rademes umarł. Po śmierci, jego duch również nie mógł opuścić świątyni, zatrzymywany przez potężną magię miecza, którego moc nie została złamana.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Gdy spotyka Bezimiennego, pomaga mu otworzyć ostatnią komnatę. Mówi przyszłemu królowi Myrtany, że Szpon Beliara znalazł nowego posiadacza i że jego duch jest wolny. Pod koniec radzi bohaterowi, aby zniszczył Szpon Beliara, mówiąc:

„Jeśli masz dość siły… wrzuć go… w morskie odmęty…”

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy Bezimienny go uderzy strzela do niego piorunem tak potężnym, że może go zabić.
  • Ma głowę szkieletu, lecz reszta ciała jest ludzka.
  • W modyfikacji Returning 2.0 można spotkać go ponownie w V rozdziale. Rademes zleca wówczas bohaterowi zdjęcie klątwy z Jarkendaru i pokonanie ducha Khardimona, w zamian za co zdradza mu lokalizację obozu nieumarłej armii Quarhodrona.