FANDOM

Rączka – postać, występująca w Gothic. Jest to cień, mieszkający w Starym Obozie.

Gothic Edytuj

Jest jednym z najlepszych złodziei w całej kolonii karnej. Uczy Bezimiennego tej sztuki lecz tylko, gdy wcześniej rozmawiał z Diego na ten temat. Jeśli Bezimienny chce dołączyć do Starego Obozu jako cień, Rączka poprze bohatera, ale ten musi wcześniej się czegoś nauczyć o złodziejskim fachu, poleca mu też Cavalorna, który może nauczyć skradania, co jest niezbędne, jeżeli Bezimienny chce się podkraść do zwierzyny, lub kogoś okraść.

Modyfikacje Edytuj

Czas Zapłaty Edytuj

Rączka ucieka do obozu rebeliantów. Zamieszkał w jednej z chat. Gdy do obozu przybywa Rick i spotyka Rączkę, ten mówi mu że jego chata się trzęsie. Po chwili jego chata zatrzęsła się, o co obwinił Ricka.

Returning 2.0 Edytuj

Cassia zdradza Bezimiennemu, że Rączka był jej nauczycielem i poprzednim przywódcą gildii złodziei. Sam Rączka, jak się okazuje, przeżył upadek bariery, jednak nie chciał dołączać do ludzi Kruka i postanowił wydostać się z wyspy. W tym celu zbudował tratwę i wypłynął na morze, jednak szybko natrafił na sztorm, który wyrzucił go na wysepkę na południe od Khorinis, w okolice fortu Azgan. Bohater odnajduje złodzieja na wybrzeżu wyspy, gdzie ten opowiada o swoim losie. Bezimienny może poprosić Rączkę o pomoc Varusowi w wyłamaniu zamka w drzwiach do magazynu fortowego. Były skazaniec dogaduje się z paladynami i zamieszkuje w forcie, a po otwarciu magazynu konstruuje nowy zamek.

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie w Górniczej Dolinie Rączka i inni mieszkańcy Starego Obozu barykadują się w zamku. Gdy Bragus spotyka go po raz pierwszy Rączka prosi bohatera o zostawienie go w spokoju. Nie chce z nim rozmawiać. Po sprowadzeniu ocalałych z Nowego Obozu pod wodzą Lee oraz Laresa zombie, cerbery i demony ognia atakują zamek, a Rączka i wszyscy ludzie (poza Bragusem] giną. Główny bohater przysięga pomścić ich śmierć.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku bariery, prawdopodobnie zginął podczas zamieszania lub został bandytą.

Ciekawostki Edytuj

  • Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przed wydarzeniami z Gothic, Rączka należał do gildii złodziei, gdyż Jesper mówi Bezimiennemu: Niestety, został złapany – wyrzucili go za Barierę i pewnie tam umarł. Sam Rączka mówi: Myślę – bez żadnej fałszywej skromności – że jestem jednym z najlepszych złodziei zrzuconych do tej przeklętej kolonii. Świadczy o tym również fakt, że instancja klucza do jednego z pomieszczeń nazywa się "ItKe_Fingers", nazwa kufra w plikach w owym pomieszczeniu nosi nazwę "MOB_FINGERS", a samo pomieszczenie na niemieckich stronach, w dziale mapy (kanały Khorinis) nazwane jest "Finger's Room" – "Pokój Rączki".
  • W modyfikacji Gothic Edycja rozszerzona może zginąć z ręki Klina ze względu na konflikt z nim. Bezimienny może wtedy go uratować lub zignorować całe zajście.
  • Podczas wykonywania zadania Gdzie jest Guru?, po otworzeniu naprawionej skrzyni i pokonaniu przeciwników; można znaleźć Rapier Fingera. Prawdopodobnie jest to rapier Rączki.