FANDOM

Quarhodron – martwa postać, występująca w Gothic II: Noc Kruka.

Przed akcją gry Edytuj

Był niegdyś władcą Jarkendaru i wielkim generałem. Jego liczne zwycięstwa i wyprawy wojenne przyniosły Dolinie Budowniczych dostatek i potęgę. Kiedy Rada uznała, że jest on zbyt stary, by sprawować władzę, ogłoszono nowe rządy, lecz Kasta Wojowników, bojąc się upadku znaczenia, obwołała władcą Rademesa, syna Quarhodrona. Ojciec, wierząc w swego syna, powierzył mu swój największy skarb, potężny miecz zwany Szponem Beliara. Poświęcił swoje życie, by uwięzić Rademesa w Świątyni Adanosa, gdy ten został opętany przez ową broń.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Tylko on i Khardimon wiedzieli, jak dostać się do świątyni, toteż Myxir z polecenia Saturasa zleca Bezimiennemu udać się do grobowca Quarhodrona, aby się tego dowiedzieć (nie można było przyzwać Khardimona, gdyż uczynił to już Kruk). Bezimienny okłamuje ducha Quarhodrona, mówiąc mu, że jest Strażnikiem Umarłych i przekonuje go do współpracy.

Pytania Quarhodrona Edytuj

Quarhodron nie ufa Bezimiennemu. Sprawdza go więc, zadając serię pytań:

  1. Do której kasty należysz? Odp. Strażnicy Umarłych
  2. Kto niegdyś bronił mieszkańców Jarkendaru przed wrogimi atakami? Odp. Kasta Wojowników
  3. Kto może mi wydać bezpośredni rozkaz? Odp. Kapłani
  4. Kto jest odpowiedzialny za zło, które na nas spadło? Odp. Kasta Wojowników
  5. Kto ma decydujący głos w radzie pięciu? Odp. Uczeni
  6. Kto łagodzi cierpienia i opiekuje się chorymi? Odp. Uzdrowiciele
  7. Kto zamknął portal, by uchronić ludzi przed złem?. Odp. Nie wiem.

Po udzieleniu przez bohatera poprawnych odpowiedzi, Quarhodron daje mu tabliczkę z napisem: Jherhedra Akhanthar, która jest kluczem do otwarcia świątyni Adanosa w Jarkendarze.

Returning 2.0 Edytuj

W związku ze zbezczeszczeniem świątyni Quarhodron powraca do życia jako duch i postanawia wyruszyć z krucjatą przeciwko wszystkim istotom żywym. Wraz z Khardimonem zbierają potężną armię nieumarłych, z pomocą której chcą wyniszczyć ludzkość. Bezimienny dzięki pomocy Rademesa zdejmuje klątwę z Quarhodrona, jednak on mimo to upiera się, że wolą Adanosa jest zniszczenie życia na ziemi. Bohater znajduje generała Budowniczych i jego armię nocą na jednym z pól dawnych bitew. Duch nie chce słuchać Bezimiennego i trwa przy swoich racjach. Wybraniec bogów używa jednak mocy Adanosa, by pokonać Quarhodrona w walce lub wydać mu rozkaz wycofania się.

Ciekawostki Edytuj

  • Odpowiedzi wcale nie trzeba się domyślać ani ich zgadywać. Ucząc się języków budowniczych, można udać się do Biblioteki Uczonych i przeczytać prastare zapiski na pulpitach.
  • W jego krypcie możemy spotkać zombie, który ma taki sam pancerz jak Quarhodron i podobną twarz. Prawdopodobnie jest to ciało Quarhodrona, jednak ciekawy jest fakt, że przez kilkaset lat jego ciało w pełni się nie rozłożyło.