Fandom

Gothicpedia

Przełęcz w Górniczej Dolinie

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Przełęcz w Górniczej Dolinie
Przełęcz (G1) (by Ossowski21).png
Przełęcz od strony kolonii karnej w Gothic

Informacje
Położenie
Między główną częścią Khorinis a Górniczą Doliną
Zarządca
Występowanie

Przełęcz w Górniczej Dolinie – część kanionu, łącząca Górniczą Dolinę z resztą wyspy Khorinis.

Gothic Edytuj

Przełęcz służy do transportu więźniów za magiczną barierę, a także żywności, sprzętu i innych dóbr dla nich samych w zamian za wydobywaną w Górniczej Dolinie rudę. Przy granicy z barierą zbudowano ruchomą platformę, schodzącą na rampę znajdującą się na placu wymian. W Gothic Bezimienny nie ma możliwości zwiedzenia przełęczy, gdyż powstrzymuje go bariera.

Przed akcją Gothic II Edytuj

Po zniszczeniu magicznej bariery, oddział paladynów, dowodzony przez kapitana Garonda, przekroczył przełęcz i dotarł do zamku w Górniczej Dolinie. Dwóch bezimiennych paladynów pozostało na straży przejścia jako tylna straż. Wojownicy ufortyfikowali przejście wysoką palisadą i furtą wykonaną z drewna, aby w razie ataku natychmiast powiadomić o tym lorda Hagena, który też posiada klucz do niej.

Na przełęczy orkowie rozstawili swój obóz. Znajdują się w nim tylko podstawowe jednostki orków, składające się z wojowników i dowodzących nimi szamanów.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Bezimienny przedostaje się przez przełęcz, po wcześniejszym otrzymaniu zezwolenia i klucza od lorda Hagena. Pokonuje stacjonujących tam orków lub ich mija. Możliwe jednak, że bohater przechodzi przez jeden z tuneli opuszczonej kopalni, którego zakratowane wejście widział na początku akcji w pierwszej części gry. Jest to jedyny tunel, który nie uległ zawaleniu, lecz ze względu na niedawną obecność bariery, był on całkowicie bezużyteczny. Na wieść o tej w miarę bezpiecznej drodze, pozwalającej ominąć obozowiska orków, wiele osób przedostaje się na przełęcz, by wreszcie uciec z doliny. Są to: Diego i Gorn, a później także myśliwy Talbin.

Po akcji z Gothic II Edytuj

Przełęcz przekroczył lord Hagen i jego oddział paladynów, którzy bez trudu się przez nią przebili. Nieznany jest nam przebieg bitwy o Górniczą Dolinę, możemy jednak przypuszczać, że oblężenie zamku zostało przerwane ze względu na orkowe wsparcie z kontynentu. Paladyni nie mieli żadnych szans na wygranie całej bitwy.

Ciekawostki Edytuj

  • W intro do Gothic przełęcz różni się od tej, jaką można przejść do Górniczej Doliny.

Więcej w Fandom

Losowa wiki