FANDOM

Pradawni – prastary lud zamieszkujący niegdyś tereny pustyni Varant.

Przed akcją gry Edytuj

Pradawni żyli w miejscu, w którym obecnie znajduje się pustynia Varant. Przed Wielkim Potopem zbudowali tam miasta i świątynie. Są to wspaniałe metropolie, mieszczące się na południe od Mora Sul i niedaleko Bragi. Jako że Pradawni czcili Innosa, wznieśli na jego cześć świątynie w okolicach Mora Sul, Ben Sali i Trelis. Ich przewodnikiem był Wieczny Wędrowiec. Po Wielkim Potopie i na długo przed akcją gry, większość ich budowli uległo zniszczeniu. W owych ruinach znajdują się artefakty Adanosa.

Pradawni wzmiankowani w grze Edytuj

  • Haran Ho – jego grobowiec zostaje odkryty przez Nefariusa, znajduje się na północnym zachodzie Varantu;
  • Akascha – pradawny, który udał się na północ, do Nordmaru, gdzie znajduje się jego grobowiec. Uciekał na północ w celu ukrycia jednego z pięciu artefaktów Adanosa.
  • Yugul – dawny mag Pradawnych, jest ożywieńcem, przebywa w świątynii w Ben Sali.
  • Wieczny Wędrowiec – najważniejsza postać wśród Pradawnych. Objawił mu się sam Innos, dając mu Berło Varantu. Wraz ze swoim ludem zbudował świątynie ku czci Innosa. Obecnie koczownicy kroczą jego ścieżkami.
  • Yarogol – dawny strażnik umarłych. Można się o nim dowiedzieć z starożytnego pisma czytanego bohaterowi przez Myxira w Al Shedim.

Ciekawostki Edytuj

  • Możliwe, że Pradawni z trzeciej części, byli spokrewnieni z cywilizacją budowniczych z Jarkendaru. Przemawiają za tym architektura i podobne przyczyny zagłady – Wielki Potop, jak i system kastowy.
  • Lud Pradawnych wywodzi się od koczowników. Gdy do Wiecznego Wędrowca przemówił Innos i zesłał mu Berło Varantu, część koczowników podążyła za nim ścieżką najstarszego z braci.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice występują Pradawni, jest to jednak zakon, a nie lud.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki