FANDOM

Powrót do Kolonii – drugi rozdział Gothic II oraz dodatku Gothic II: Noc Kruka.

Przebieg rozdziału Edytuj

Dowody Edytuj

Rozdział drugi rozpoczyna się w ratuszu miejskim w mieście Khorinis. Bezimienny bohater, poinstruowany w poprzednim rozdziale przez nekromantę Xardasa, uzyskał przynależność do jednej z trzech gildii (najemników Lee, Magów Ognia lub straży miejskiej), dzięki czemu strażnicy ratusza wpuścili go na audiencję do Lorda Hagena. Bezimienny opowiada nowemu namiestnikowi Khorinis o zagrożeniu, jakie pojawiło się w Górniczej Dolinie, a są nim smoki. Lord Hagen nie wierzy słowom bohatera.

Smoki? Stare pisma głoszą, że ostatnie smoki widziano setki lat temu!
― Lord Hagen

Każe mu wracać do dawnej kolonii karnej i porozmawiać z kapitanem Garondem w celu zdobycia dowodów na jego słowa. Daje bohaterowi klucz otwierający bramę na przełęcz do Górniczej Doliny, a bohater rusza w drogę.

Atak na zamek Edytuj

Bezimienny dociera na przełęcz i przechodzi przez nią. Bezpośrednio po przejściu do Górniczej Doliny nastaje noc. Bohater rusza dalej i widzi, jak smoki atakują dawny Stary Obóz. Po drodze napotyka Jergana, zwiadowcę Garonda, który miał za zadanie odszukać zaginionych.

Niektórzy uciekli, kiedy zaatakowały smoki. Większości się nie udało – no i nic dziwnego!
― Jergan

Jergan wskazuje bohaterowi, jak dotrzeć na zamek: musi się wspiąć po orkowym taranie; tak dotrze na mury. Bohater dociera do zamku i kieruje się do kapitana Garonda. Przedstawia mu sprawę, a dowódca doliny mówi, że wyda mu list ze sprawozdaniem sytuacji w Dolinie, ale najpierw bohater musi dowiedzieć się, co stało się z trzema grupami kopaczy wysłanych do wydobywania magicznej rudy i jaką jej ilością dysponują. Przedtem Bezimienny może pomóc załodze zamku, uwolnić Gorna i porozmawiać z Miltenem.

Kopacze i ruda Edytuj

Pierwsza grupa kopaczy dowodzona przez Marcosa rozpadła się. Jej dowódca znajduje się w jaskini koło dawnej chaty Cavalorna i prosi o wsparcie. Grupa Silvestra została zdziesiątkowana przez pełzacze i ocalił się jedynie Diego, a ostatnia, Fajetha, kontynuuje wydobycie, choć ma problemy z zębaczami. Po odwiedzeniu wszystkich grup i ewentualnie udzieleniu im pomocy Bezimienny wraca do Garonda, by złożyć mu raport. Garond nie jest zachwycony zaistniałą sytuacją, aczkolwiek zgodnie z danym słowem wręcza bohaterowi list dla Hagena.

Niech to diabli! Co się tu dzieje? Czyżby sam Beliar przybył, by się z nami zmierzyć?
― Kapitan Garond

Bezimienny wraca przez przełęcz do Khorinis. Z chwilą opuszczenia Górniczej Doliny rozpoczyna się już rozdział trzeci: Oko Innosa.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II: Noc Kruka, gdy Bezimienny odprowadzi Diego na pierwsze miejsce spotkania z Gothic, wspomni on dawne stare czasy, a bohater dostanie 500 punktów doświadczenia. Opcja ta nie występuje w grze bez dodatku.