FANDOM

Potwór – wielki, drapieżny gad, z wyglądu przypominający wyrośniętego zębacza. Jest dwa, do trzech razy większy od człowieka. Jego paszcza naszpikowana jest ostrymi zębiskami, łapy uzbrojone w równie ostre pazury, a grzbiet pokryty kostnymi odrostkami. Poluje na wielkie roślinożerne zwierzęta. Nie przepada za ludzkim mięsem i nie atakuje od razu, chociaż w razie potrzeby potrafi się obronić. Jest największym zwierzęciem drapieżnym w Gothic 3.

Występowanie i środowisko Edytuj

Jest to dość rzadkie stworzenie, przystosowane do życia na rozległych terenach. Występuje zarówno w Myrtanie, jak i na Varancie.

Osobniki z Myrtany występują wyłącznie na południu, w okolicach Geldern i Trelis, jak i również na zachód od Silden. Jest to zwierzę lubiące ciepło, a pustynne wiatry i urodzajne pastwiska, pełne zwierzyny łownej dogadzają tym drapieżcom. Spotkać je można zwykle na łąkach i równinach (przeszkadzają Buntownikom z Nemory), chociaż niektóre zawędrowały także na północ, do tamtejszych lasów. Tutaj polują na takie zwierzęta jak nosorożce i jelenie.

Potwory z pustyni to samotnicy. W Varancie jest ich o wiele mniej niż w Myrtanie. Mimo sprzyjającego ciepła, są i minusy tego miejsca takie jak częste burze piaskowe lub mało zwierząt do upolowania. Czasami łączy się ze stadami Mrocznych Zębaczy i wprasza się w ich ucztę, bez obawy, że maluchy go zaatakują. W razie potrzeby odstrasza Lwy albo Szakale i cieszy się resztkami jakie pozostawili "dobroczyńcy".

Pożywienie Edytuj

Potwór.jpg

Potwór pożywia się zdobyczą

Jako największy drapieżnik lądowy poluje na równie wielkie stworzenia, takie jak nosorożce, bizony czy jelenie. Nie pogardzi takimi smakołykami jak mniejsze ssaki czy ptaki. Podczas jednego posiłku potrafi pochłonąć spore ilości pożywienia (możliwe, że do 100 kg), więc jedna spora zdobycz starcza mu na długi okres. Nie pogardzą padliną. W razie potrzeby (głód lub po prostu nie chce mu się polować) potrafi odstraszyć mniejsze zwierzęta od powalonej zdobyczy. Nienawidzi ludzkiego mięsa, więc nie atakuje człowieka, lecz czasami potrafi zastraszać farmy i porywać krowy czy świnie.

Sposób walki Edytuj

Atakuje wielką paszczą i pazurami przednich łap. Głową potrafi także zadawać ciosy, jakie powalają przeciwnika, a kończącym ruchem jest silne ugryzienie. Jego mocarna czaszka jest gruba i wytrzymała ze względu na styl walki - uderzenie głową (tak jak to robią barany, tyle że bokiem). Poza tym potrafi szybko biegać.

Naturalni wrogowie Edytuj

Nie ma naturalnych wrogów. Jedyne zwierzęta mogące mu zagrozić to Trolle, chociaż te bestie nie wchodzą sobie nawzajem w drogę. Innym, realniejszym wrogiem może być inny osobnik szukający zaczepki (walki o samice lub o terytorium).

TRex.jpg

Art przedstawiający potwora

Trofea łowieckie Edytuj

Trofea pozyskiwane z nich nie są zbyt rozmaite. Jego mięso jak i skóra nie nadają się do użytku. Jedynym opłacalnym łupem są jego zębiska, służące do wyrobu strzał. Jest jednak inna ciekawostka. Na odchodach tych stworzeń rośnie wyjątkowa roślina- lobelia zielna. Służą one do wyrobu niektórych mikstur. Wielu alchemików ceni sobie te kwiaty, lecz bez Potworów ich istnienie nie jest możliwe. Podobnie jest ze słonecznym aloesem, który rośnie tylko na odchodach czarnych trolli.

Ciekawostki Edytuj

  • Wyglądem przypomina dinozaura.
  • Inne ubarwienie mają potwory z Myrtany, a inne z Varantu. Z Myrtany są zielone, a z Varantu bardziej brązowe.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki