FANDOM

Poszukiwacze – mroczni słudzy Smoka Ożywieńca z dworu Irdorath. Z początku byli oni wyznawcami Śniącego w obozie na bagnie, jednak po jego upadku stali się bezdusznymi narzędziami Beliara, pozbawionymi wolnej woli. Ich początkowym zadaniem było powstrzymanie i zabicie Bezimiennego, lecz gdy to okazało się niemożliwe, naprowadzili go na trop ich władcy. Ponadto zajmują się szerzeniem paniki wśród zwykłych ludzi i okazjonalnie mącą ich umysły. Noszą czarno-czerwone szaty z kapturem i maską, którą zakrywają sobie twarze.

Historia Edytuj

W czasach bariery niektórzy z więźniów poszli za Y'Berionem, który w związku z wizjami zsyłanymi przez Śniącego odszedł ze Starego Obozu i założył Obóz Bractwa na południowo-wschodnich bagnach. Poprzez oddawanie Śniącemu czci połączone z zażywaniem dużych ilości bagiennego ziela powoli przemieniali się w istoty półdemoniczne, tracąc wolną wolę. Kiedy wyszło na jaw, że Śniący jest demonem, część Bractwa nie uznała jego prawdziwej natury i udała się do jego świątyni, aby go przebudzić (byli to Cor Kalom, kilkunastu strażników świątynnych i niektórzy nowicjusze). Fakt ten wzmocnił ich przywiązanie do demona i sprawił, że stracili człowieczeństwo i potrafili już tylko mu służyć. Po przybyciu Bezimiennego rzucili się na niego, ale ten ich zabił. Po wygnaniu Śniącego, bariera upadła. Silna więź z demonem spowodowała, że jego dawni wyznawcy zaczęli odchodzić od zmysłów – słyszeli straszliwe wrzaski i nękały ich okropne bóle głowy. Proces przemiany dobiegł końca i dawni członkowie sekty stali się poszukiwaczami. Jedynymi, którzy zdołali uniknąć opętania byli Lester (uciekł z Kolonii gdy zobaczył pierwszego smoka i skrył się w pobliżu nowej wieży Xardasa), Cor Angar (uratowała go silna wola, determinacja i niesamowite szczęście) oraz Fortuno (został zabrany z kolonii przez Kruka).

Działania Edytuj

Kiedy Smok Ożywieniec dowiedział się, kto jest jego przeciwnikiem, wysłał poszukiwaczy w celu naprowadzenia Bezimiennego na swój ślad. Przybyli na wyspę niespodziewanie, wywołując ogólny niepokój. Na początku zawładnęli Pedrem i wykorzystali go do kradzieży Oka Innosa, a następnie poważnie je uszkodzili. Ponadto zamordowali paladyna Lothara i sprawili, że za winnego tego czynu został uznany kowal Bennet – jedyny, który potrafił naprawić oprawę Oka. Wraz z zabiciem smoków w Górniczej Dolinie, została wysłana jeszcze większa ilość tych istot. Jeśli bohater zostanie magiem ognia, poszukiwacze opętują kilku mieszkańców Khorinis, wręczając każdemu Almanach Opętanych. Na szczęście Bezimienny odnajduje każdego z nieszczęśników, odbiera im złowrogie księgi i wręcza je Pyrokarowi. Z pomocą Karrasa dowiaduje się wreszcie, kim są poszukiwacze, a po wsparciu jego badania, mag robi dla bohatera amulet przyzywania dusz, który całkowicie blokuje czarne spojrzenie poszukiwaczy.

Dalsze losy Edytuj

Po zabiciu Smoka Ożywieńca i zniszczeniu dworu Irdorath, kilku poszukiwaczy mogło przeżyć i dołączyć do orków. Jest to jednak mało prawdopodobne. Mogli również też zginąć wraz ze śmiercią swego pana. Jeżeli Smok Ożywieniec miał w sobie cząstkę mocy Śniącego, to po jego eksterminacji i upadku jego siedziby, więź z demonem została ostatecznie zerwana, opętani nieszczęśnicy mogli odzyskać samokontrolę, więc poszukiwacze najpewniej przestali istnieć. Dowodem na to może być ustąpienie bólu głowy Lestera i Angara.
Poszukiwacz bez szaty (Gothic II) (by Gothicfan94)

Poszukiwacz bez szaty

Moce Edytuj

Na arsenał poszukiwaczy składają się:

  • Kula ognia – wbrew pozorom rzadko używana;
  • Śmiertelna kula – główna broń poszukiwaczy, efekt identyczny jak u kuli ognia, ale zadaje znacznie więcej (165) obrażeń. Runa wygląda tak samo jak szkodzenie złu;
  • Mała burza ognista - używana sporadycznie;
  • Grom i deszcz ognia – bardzo rzadko używane czary, zazwyczaj, gdy poszukiwacz jest atakowany przez wielu przeciwników;
  • Krzyk umarłych – prawie nigdy nie używane. Krzykiem umarłych atakował przede wszystkim czarny mag z dworu Irdorath;
  • Błyskawica – używane bardzo rzadko, prawie nigdy.

Ponadto poszukiwacze potrafili mącić umysły i doprowadzać do obłędu lub opętania. W przypadku Bezimiennego próba opętania nie kończyła się zawładnięciem jego duszą, ale uniemożliwiała regenerację życia i many podczas snu. Niektórzy z nich posiadali ogromną moc, co widać było po tym, jak zniszczyli Oko Innosa. Nic więcej o ich umiejętnościach nie wiadomo.

Poszukiwacz

Poszukiwacz

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning poszukiwacze posługują się czarem szał Beliara. Zamieszkują również dawny obóz bractwa Śniącego w Górniczej Dolinie. Po zabiciu Smoka Ożywieńca, poszukiwacze nadal są na wyspie Khorinis.

Ciekawostki Edytuj

  • Atakowani poszukiwacze nie wydają z siebie żadnych jęków.
  • Jeśli Bezimienny ma na sobie strój bandyty, zostanie od razu zaatakowany przez Poszukiwaczy.
  • Jeżeli za pomocą kodów gracz zdejmie poszukiwaczom ich mroczne płaszcze, pozna w nich opętanych członków Bractwa widzianych w Gothic – brak włosów, czerwone oczy, złowrogi wyraz twarzy etc. Czasami jednak można znaleźć zupełnie inną twarz (na przykład taką, jaką ma ta_testmodel).
  • Wydawać by się mogło, że poszukiwacze atakują tylko Bezimiennego, czego przykładem jest podróż Pyrokara do słonecznego kręgu, gdy za pomocą kodu kamery lub przycisku Home widzimy, jak ich mija. Nie jest to jednak do końca prawda, gdyż zdarza im się zaatakować napotkane osoby. Przykładem tego może być najemnik Fester atakowany przez poszukiwacza koło gniazda polnych bestii.
  • Mentalne ataki poszukiwaczy mogą zostać całkowicie zablokowane przez amulet przyzwania dusz. Niestety, aby rozpocząć zadanie, Bezimienny musi najpierw przynieść Karrasowi jeden Almanach Opętanych.
  • Przy pomocy czaru bryła lodu możliwe jest pozyskanie run z ciał pokonanych poszukiwaczy.
  • W nigdy nie wydanym dodatku do GothicGothic Sequel – mieli się pojawić podobnie wyglądający demoniczni magowie.

Zobacz też Edytuj