FANDOM

Portal w Świątyni Śniącego – obiekt występujący w Gothic. Jest to brama między wymiarem ludzi a wymiarem Beliara. Wykonany jest z nieznanego materiału, prawdopodobnie magicznej rudy ułożonej w wielką elipsę. Jego horyzont zdarzeń lekko faluje, zupełnie jak powierzchnia wody. Potrzebuje bezustannej kontroli jaką zapewnia silna moc magiczna, w przeciwnym wypadku załamuje się i zamyka lub zasysa wszystko do domeny Beliara.

Przed akcją gry Edytuj

Został on zbudowany przez orków przed stworzeniem świątyni Śniącego przeszło tysiąc lat przed wydarzeniami z Gothic. Po przywołaniu i uśpieniu demona, portal został zamknięty przez szamanów orków, aby żadna inna istota nie przedostała się przez korytarz.

Gothic Edytuj

Cor Kalom, któremu objawił się Śniący, przebudza demona, a ten prawdopodobnie uaktywnia ponownie portal, kontrolując jego stan. Przybywając do niego, Bezimienny przebija serca szamanów orków, zakłócając kontrolę Śniącego nad portalem, który wciąga demona. To wydarzenie zawala strop wielkiej groty, niszcząc całą salę i grzebiąc Bezimiennego pod stertami kamieni.

Ciekawostki Edytuj

  • Niemożliwością jest przez niego przejść, gdyż Śniący usypia Bezimiennego, gdy ten zbliży się do platformy. Można jednak użyć kodów i dostać się za demona, a następnie przejść przez pierścień, który prowadzi do ślepego korytarza jaskini.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice istnieje tam nowa lokacja, do której można się dostać tylko za pomocą kodów. Jednak należy posiadać odpowiednią liczbę zebranych poziomek, inaczej po chwili występuje crash.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki