Fandom

Gothicpedia

Portal w świątyni Śniącego

4966stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Share

Portal
Portal w świątyni Śniącego (Gothic I) (by SpY).png
Portal w świątyni Śniącego

Informacje
Położenie
Występowanie

Portal w Świątyni Śniącego – obiekt występujący w Gothic. Jest to brama między wymiarem ludzi a wymiarem Beliara. Wykonany jest z nieznanego materiału, prawdopodobnie magicznej rudy ułożonej w wielką elipsę. Jego horyzont zdarzeń lekko faluje, zupełnie jak powierzchnia wody. Potrzebuje bezustannej kontroli jaką zapewnia silna moc magiczna, w przeciwnym wypadku załamuje się i zamyka lub zasysa wszystko do domeny Beliara.

Przed akcją gry Edytuj

Został on zbudowany przez orków przed stworzeniem świątyni Śniącego przeszło tysiąc lat przed wydarzeniami z Gothic. Po przywołaniu i uśpieniu demona, portal został zamknięty przez szamanów orków, aby żadna inna istota nie przedostała się przez korytarz.

Gothic Edytuj

Cor Kalom, któremu objawił się Śniący, przebudza demona, a ten prawdopodobnie uaktywnia ponownie portal, kontrolując jego stan. Przybywając do niego, Bezimiennego przebija serca szamanów orków, zakłócając kontrolę Śniącego nad portalem, który wciąga demona. To wydarzenie zawala strop wielkiej groty, niszcząc całą salę i grzebiąc pod stertami kamieni.

Ciekawostki Edytuj

  • Niemożliwością jest przez niego przejść, gdyż Śniący usypia Bezimiennego, gdy ten zbliży się do platformy. Można jednak użyć kodów i dostać się za demona, a następnie przejść przez pierścień, który prowadzi do ślepego korytarza jaskini.

Więcej w Fandom

Losowa wiki