Fandom

Gothicpedia

Plac wymian

5324strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Udostępnij

Plac wymian – miejsce wymian towarów ze światem zewnętrznym. Położony jest w Górniczej Dolinie. Miejsce rozpoczęcia sagi Gothic.

Przed akcją gry Edytuj

Miejsce to prawdopodobnie służy jako transport sprzętu górniczego i zaopatrzenia dla kopalń oraz więzienia w zamku. Nie spełnia żadnej istotnej funkcji poza rozładunkiem towarów.

Gothic Edytuj

Plac wymian za czasów magicznej bariery jest jedynym miejscem wymiany handlowej między królem a skazańcami ze Starego Obozu. Więźniowie wymieniają magiczną rudę na kobiety i towary z zewnętrznego świata, przewożone są za pomocą specjalnej platformy, obsługiwanej jedynie od góry. Na pośrednim klifie poza barierą są odczytywane wyroki dla skazańców, a następnie zostają oni zrzuceni do niewielkiego jeziorka, znajdującego się obok punktu wymian. Właśnie w tym jeziorku Bullit z kilkoma innymi strażnikami przeprowadza tak zwany "Chrzest wody", polegający na uderzeniu żółtodziobów pięścią w twarz. Tutaj Bezimienny odnajduje swoją pierwszą bryłkę magicznej rudy. Drogi ze Starego obozu, do placu wymian pilnuje Orry, razem ze swym strażnikiem.

Gothic II Edytuj

Po upadku bariery plac ten popadł w ruinę, na miejsce małego składu usypano rampę na klif, okolicę pokryła bujna roślinność a niektóre drzewa rozrosły się kilkukrotnie, możliwe że dzięki mocy smoka Pandrodora. W pobliżu kręci się kilku orków wojowników, część garnizonu zabezpieczającego przejście do Khorinis. Na pośrednim klifie, tuż obok przejścia do północnej części wyspy, znajduje się mały obóz w którym prawdopodobnie ukrył się jeden z więźniów po upadku bariery. Plac wymian jest związany z zadaniem od Diego, które polega na przyniesieniu jego ukrytej na placu wymian skórzanej torebki pełnej złota. Gdy bohater wraz z Diego przechodzi przez Górniczą Dolinę i docierają do miejsca ich pierwszego spotkania, Bezimienny otrzyma pięćset puntów doświadczenia za "nostalgię".

Mroczne Tajemnice Edytuj

W modyfikacji Mroczne Tajemnice na placu pojawiają się Lukis i Ghorri - kumple Bullita, których (na zlecenie Muzyka) zabija Bezimienny.

Ciekawostki Edytuj

  • Na dnie jeziorka leżą ludzkie szkielety, prawdopodobnie są to szczątki tych, którzy próbowali przekroczyć barierę, bądź ludzi którzy nie potrafili pływać.
  • Jeżeli w modyfikacji Mroczne Tajemnice bohater dostanie się na górę będzie tam strażnik i tancerka, a dalej są strażnicy świątynni (zwiadowcy), którzy zaatakują Bezimiennego.
  • Gdy Bezimienny spyta Diego - gdzie jest Bullit, to ten mu odpowie, że jest w tej w chwili na placu wymian. Prawdopodobnie jest to błąd.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki