Fandom

Gothicpedia

Piratenleben

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Share

Piratenleben
Piratenleben - Menu.PNG
Informacje
Gatunek
Totalna konwersja
Platforma
Autor
Fizzban i Freddy
Język
Niemiecki
Polski
Dubbing
Niemiecki
Długość
Około 20 godzin
Trudność
Zmienna
Premiera
Wrzesień 2005

Piratenleben (Życie pirata)modyfikacja do Gothic II: Noc Kruka. Została ona profesjonalnie wykonana, doczekała się spolszczenia, które wykonał człowiek pod pseudonimem Sentarion (kiedyś Brat Xardasa).

Opis Edytuj

Modyfikacja ta opowiada o losach młodego chłopaka Rhenaobywatela Khorinis, który pracuje w Czerwonej Latarni, ale ma dość biedy i głodu. Jego marzeniem jest dołączenie do piratów. Pewnego dnia dostaje od pewnego alchemika zwój teleportacyjny dzięki któremu przenosi się do obozu tejże frakcji pod przewodnictwem kapitana Grega. Po ciężkiej i momentami bardzo niebezpiecznej pracy, Rhen spełnia swoje marzenie i zostaje piratem.

Cechy Edytuj

  • Dodatkowe dwie lokacje.
  • Ciekawa fabuła.
  • Humorystyczne i zabawne dialogi.
  • Zmienny poziom trudności i odnawianie się potworów.
  • Wiele odniesień do Bezimiennego.
Screen1.jpg

Screen z modyfikacji

Fabuła Edytuj

Rozdział I Edytuj

Rhen teleportuje się do przepołowionego Jarkendaru. Zagadany przez Henrego wyjawia powód swojej obecności. Poza tym przybył do doliny zwojem, więc i tak nie miałby jak wrócić. Henry mało interesuje się chłopakiem, lecz tylko czeka na jego rozmowę z kapitanem, toteż pozwala mu przejść. Greg wyśmiewa Rhena w niebo głos słysząc, że chciałby się przyłączyć. Młody pracownik portowy sprzedaje kapitanowi smutną, lecz prawdziwą historię swego życia. Słysząc ją w bezdusznym piracie budzi się iskra człowieczeństwa i postanawia dać chłopakowi szansę na pokazanie na co go stać. Tu pojawia się stały wzór przywódcy – "Zdobądź zaufanie moich podwładnych, wtedy się Tobą zajmę", z tym, że tu Greg też zleca Rhenowi zadanie. Jest bardzo ważne, gdyż prowadzi do zdobycia runy teleportu do obozu bandytów, którą kapitan pozwala zatrzymać. Wykonując mnóstwo zadań (od zwykłego nurkowania po kompas po wymagającą walkę z Demonem Ognia) Rhen w końcu zaskarbia sobie przychylność piratów. Po rozmowie z Gregiem otrzymuje pancerz. Jednak to nie koniec. Kapitan informuje, że aby oficjalnie zostać pełnoprawnym członkiem załogi chłopak musi dołączyć do jednego z oddziałów – musi porozmawiać z ich przywódcami, czyli MorganemHenrym i Mattem. Decyzja należy do gracza (w późniejszej fazie gry decyzja nie robi żadnej różnicy). Bohater ma do wyboru sposób:

  • Łatwy (Morgan) – jeśli został już uzdrowiony wystarczy zapytać go o oddział, a ten, w ramach rekompensaty, od razu przyjmie chłopaka do siebie.
  • Średni (Henry) – strażnik obozu słyszał o uciekinierach z obozu bandytów po drugiej stronie doliny. Chce, by Rhen ich znalazł, zabił, a na dowód przyniósł głowę jednego z nich.
  • Trudny (Matt) – trzeba udać się do jednej z dwóch nowych lokacji i przynieść Mattowi "coś cennego".

Jedyna różnica polega na tym, że podczas przysięgi pirackiej na piedestale (poza Gregiem i Rhenem) będzie stał inny dowódca oddziału. Chłopak składa przysięgę i rozpoczyna się piracka balanga do białego rana (pierwsza z dwóch).

Rozdział II Edytuj

Następnego dnia Greg znów oficjalnie wita Rhena w załodze i zleca mu ważne zadanie (wg różnych stron to teraz zaczyna się akcja właściwa modyfikacji). Chłopak musi porozmawiać ze Skipem, który ma go zawieść na statek (opcja dostępna już do końca akcji modyfikacji). Na pokładzie Rhen spotyka swoich starych znajomych z Khorinis:

  • Garvella – dowodzi ludźmi naprawiającymi statek; oraz jego trzech pracowników. Zmaga się z chochlikiem.
  • Montyego – potrzebuje sekstansu
  • oraz dwóch pozbawionych imienia pracowników, jednak w modyfikacji zostali nazwani Leigh i Rodrick. Jednemu z nich musimy dostarczyć trochę alkoholu, drugi potrzebuje pomocy w dostawie drewna.
  • Elvricha – znów zniknął swoje wujowi (o czym dowiadujemy się też w modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki). Do piratów przyłączył się głównie po to, by znaleźć Lucię. Ze względu na jego wiedzę stolarską wyznaczono go do naprawy steru. Bierze się do roboty dopiero gdy odzyska swą miłość.
  • Kendricka – w prawdzie nie poznał go w Khorinis, ale, jako, że to kowal, szybko się zaprzyjaźnili. Po załatwieniu mu odrobiny stali (w czym chętnie pomoże Monty) można z nim pohandlować lub ulepszyć pancerz.

Gdy Rhen wykona już zadania dla załogi (będzie to wymagało powrotu do nowej lokacji) i odbierze raport od Garvella przekazuje go kapitanowi. Ten pełen radości daje chłopakowi ostatnie zadanie na tej wyspie – jeśli mają wypłynąć muszą przecież wiedzieć gdzie. Przeszukując Dom Uczonych bohater znajduje mapę na kamiennej tablicy, z którą wraca do kapitana. Rozpoczyna się druga balanga po której kończy się rozdział II.

Rozdział III Edytuj

Pojawia się tu sprawa podobna jak w piątym rozdziale Gothic II – płyniemy na nieznaną wyspę, z której nie ma powrotu. Przy pierwszej rozmowie z Gregiem Rhen dostaje pozwolenie na założenie pirackiej zbroi, którą odbiera od Kendricka. Otrzymuje też róg (podobny jak ten z pierwszej części), którym może "zawołać" Skipa, który ma zabrać go ze statku (a w rozmowie Rhen może poprosić, by go nań zawieść). Chłopak przemierza wyspę, gdzie czekają go różne przygody:

  • Zjawy w jaskiniach pod obozem.
  • Tajemniczy letarg Elvricha.
  • Kamienie teleportacyjne.
  • Ciekawe potwory.
  • Odpowiednik jednej z posiadłości budowniczych.
  • Kopia czarnego trolla.
  • Rozbitkowie sprzed kilku lat (skłóceni z kapitanem – Jaro dążącym do starożytnej potęgi, do czego wykorzystuje Rhena).
  • Niewyjaśniona pospolitość zbrój z pancerzy pełzaczy, którą stworzyć potrafił tylko Wilk.
  • Niezbyt zadowalające zakończenie.

Ciekawostki Edytuj

  • Za zawalonym przejściem do dalszej części doliny znajdują się sanki oraz list.

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki