FANDOM

Piraci – szajka morskich rabusiów pływających na morzach Myrtany.

Przed akcją gry Edytuj

Załoga kapitana Grega pływała na morzach Myrtany i Khorinis bardzo wielkimi i drogimi statkami. Przed wybuchem wojny pływało bardzo dużo cywilnych okrętów, więc piraci mieli zapewnione "źródło utrzymania". Ich główna baza mieściła się we wschodniej części wyspy Khorinis, która była nieznana dla mieszkańców miasta. Gdy wybuchła wojna, transport morski znacznie ucierpiał, więc piraci byli bez zajęcia. Jednak gdy wypatrzyli królewską Esmeraldę z paladynami na pokładzie, bez wahania postanowili ją zaatakować. Ich porażka była druzgocąca – jedyny statek jakim dysponowali został zatopiony. Zginęło bardzo wielu piratów, a sam kapitan zdołał przypłynąć na kawałku deski do Khorinis. Następnie błąkał się szukając sposobu na powrót do swojego obozu w ukrytej części wyspy – w Jarkendarze. Wynik tego abordażu zadecydował o osłabieniu piractwa w rejonach Khorinis, głównie przez straty w ludziach oraz zostawienie obozu piratów pod dowództwem nieodpowiedzialnych i niekompetentnych wilków morskich.

Inna grupa piratów napadła na statek kapitana Jorgena, zwany Magdaleną. Statek został zatopiony, zaś sam Jorgen znalazł się w Khorinis.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Greg (by Wojciech Wawrzyńczak).png

Kapitan Greg – przywódca piratów

Greg spotyka Bezimiennego przed bramą miasta Khorinis. Bohater pomaga mu dostać się do Khorinis. Na plaży niedaleko Khorinis spotyka także Skipa, który pomaga mu w szukaniu Dextera. Gdy Bezimienny przekroczy portal i wejdzie do Jarkendaru, dane mu będzie poznać kolejnego przedstawiciela tej gildii, którym jest Jack Aligator. Główny bohater idzie z nim na polowanie, po czym odwiedza obóz piratów. Przedstawiciele tej gildii nie są tak zorganizowani jak bandyci, a wręcz przeciwnie. Budowa palisady, którą zlecił Greg trwa strasznie długo, a w obozie bohater spotyka się z lenistwem i narzekaniem. W obozie da się poczuć niepowtarzalny klimat. Każdy pirat, to nie ulega wątpliwości, jest bardzo waleczny i oddany przywódcy. Pomagają bohaterowi podczas polowania na brzytwiaki oraz walki z orkami w kanionie. Kapitan Greg utrzymuje porządek w gildii i dzieli łupy. Każdy pirat liczy się z jego zdaniem. Gorzelnikiem w obozie jest Samuel. Pędzi on najlepszy grog i inne specjały. Jego najlepszym trunkiem jest alkohol zwany „szybkim śledziem”. Garett to jedyny handlarz w obozie. Ma wiele rzeczy do zaoferowania w tym ostre, pirackie maczety. Piraci są wrogo nastawieni do bandytów, choć początkowo sprzyjali im, dowożąc niewolników na Jarkendar. Kapitan Greg cieszy się ze śmierci Kruka.

Gothic 3 Edytuj

Inna frakcja piratów kradnie zacumowaną Esmeraldę w Myrtanie, którą przybył Bezimienny wraz z załogą. Zabijają przy okazji kilku marynarzy, którzy mieli za zadanie pilnować okrętu. Dzięki całemu złotu, które Bezimienny zdobył na Dworze Irdorath piraci znacznie się wzbogacają.

Quest Pack 4 Edytuj

W modyfikacji Quest Pack 4 można ich znaleźć na pobliskiej wysepce i wyeliminować. Kilku z nich błąka się także po wybrzeżu Varantu.

Poznani piraci Edytuj

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

  • Greg – kapitan i przywódca piratów.
  • Skip – często w celach handlowych kursuje do małej zatoczki niedaleko miasta.
  • Garett – handlarz, nie ma dużego zaufania do kapitana.
  • Jack Aligator – myśliwy, specjalista w polowaniach na aligatory.
  • Angus – kompan Hanka i Billa, zamordowany przez Juana.
  • Hank – kompan Angusa i Billa, zamordowany przez Juana.
  • Bill – kompan Hanka i Angusa, najmłodszy z piratów.
  • Bones – silny i wysoki rangą pirat.
  • Brandon – uwielbia grog i ma dużą siłę fizyczną.
  • Francis – zastępca Grega, który nie wywiązuje się dobrze ze swoich obowiązków.
  • Henry – dowódca grupy abordażowej.
  • Malcolm – drwal, zginął zjedzony przez topielce.
  • Matt – mieszka w obozie, pomagał w polowaniu na brzytwiaki.
  • Morgan – leniwy pirat, miał wyjaśnić okoliczności śmierci dwójki piratów.
  • Owen – drwal, pracuje poza obozem.
  • Samuel – gorzelnik, mieszka w jaskini przy końcu obozu.

Piratenleben Edytuj

  • Rhen – główny bohater tej modyfikacji.
  • Fowler – był nowicjuszem w klasztorze zanim został piratem. Zabity przez topielce.
  • Tom – uciekł z obozu bandytów, po czym został piratem.
  • Nathaniel – drwal, pracuje przy budowie palisady przy wejściu do obozu piratów.
  • Jenkins – pirat handlujący z bandytami.
  • Rodrick – stolarz, zajmuje się naprawą statku.
  • Leigh – stolarz, zajmuje się naprawą statku.
  • Kendrick – kowal piratów przebywający na statku w kuźni.

Pirazstories Edytuj

  • Francis – kapitan, dowodzi on niewielkim, bo zaledwie pięcioosobowym (wliczając bohatera i samego Francisa) oddziałem piratów.
  • Earl – jeden z ludzi kapitana Francisa, kwatermistrz piratów.
  • John– jeden z ludzi kapitana Francisa.
  • Werner – jeden z ludzi kapitana Francisa, strażnik obozu.

Quest Pack 4 Edytuj

  • John – pirat pilnujący chaty na wysepce.
  • Korg – handlarz prowadzący handel z Ortegą.
  • Rollo – dowodzi czteroosobową grupką piratów, którzy rozbili mały obóz pod klifem koło Ardei.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Quest Pack 4 można spotkać piratów. Handlują z grasującymi na wybrzeżu bandytami Ortegi. Jednym z nich jest Korg, który pośredniczy w wymianie towarów. Jego ludzie zabili miejscowego rybaka i zajmują się piciem wódy oraz paleniem bagiennego ziela. Paru piratów kręci się też po plaży. Od Lestera można się dowiedzieć, że obrabowali oni Esmeraldę (statek, którym Bezimienny wraz z przyjaciółmi przypłynął do Myrtany), a potwierdza się to, gdy Bezimienny pokona Korga, który posiada m.in. zabraną z tego okrętu mapę Dworu Irdorath. Z posiadanego przez niego listu można się też dowiedzieć, że piraci planują zejście na ląd. Na razie jednak główne siły piratów znajdują się na morzu, więc w trakcie gry Bezimienny nie spotyka ich dowódcy.
  • Baltram uważa, że piraci są lepsi od bandytów.
  • W modyfikacji Returning po spełnieniu swoich żądań dołączają do bitwy pod farmą Onara. Jeśli nie dołączą do bitwy, niemożliwe będzie ukończenie gry.
  • W modyfikacji Złote Wrota pokazani są jako rzezimieszki i mordercy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki