FANDOM

Piorun kulisty – czar, występujący w Gothic, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka.

Gothic Edytuj

Jest to zaklęcie trzeciego kręgu magii Adanosa. Zadaje tym większe obrażenia (do 80 punktów obrażeń), im więcej mag poświęci many (maksymalnie 5 punktów many) do jego użycia. Ponadto trafiony przeciwnik przez chwilę jest sparaliżowany pod wpływem tak silnej energii i pozostaje przez chwilę bezbronny. Runę tego zaklęcia oferuje mag wody Cronos w III rozdziale. Bezimienny może kupić zwój i runę za odpowiednio 90 i 900 bryłek rudy, sprzedać zaś może za odpowiednio 45 i 450 bryłek rudy.

Gothic II Edytuj

Zaklęcie pozostaje w trzecim kręgu. Również i tu bohater może naładować zaklęcie (zużywając maksymalnie 60 punktów many), żeby zadać większe obrażenia (do 180 punktów obrażeń), lecz tym razem czar nie paraliżuje celu. Bezimienny może nauczyć się tworzenia tej runy od maga ognia Marduka. Do stworzenia runy bohater potrzebuje kamienia runicznego, zwoju z zaklęciem, skały krystalicznej oraz siarki. Bezimienny może kupić zwój za 250 sztuk złota, sprzedać zaś może zwój i runę za odpowiednio 75 i 450 sztuk złota.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Efekt działania oraz składniki potrzebne do stworzenia runy zaklęcia nie zmieniły się, natomiast Bezimienny może zużyć maksymalnie 40 punktów many, aby zadać do 120 punktów obrażeń. Bohater może nauczyć się tworzenia tej runy również u maga wody Nefariusa, po dotarciu do Jarkendaru. Bezimienny może kupić zwój za 75 sztuk złota, natomiast może sprzedać zwój i runę za odpowiednio 11 i 225 sztuk złota.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki