Fandom

Gothicpedia

Piekielnik

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Piekielnik
Piekielnik.gif
Piekielnik.png
Informacje
Typ
Grzyb
Działanie
Odnawia bohaterowi sześć punktów życia
Cena kupna
3 bryłki rudy
Cena sprzedaży
2 bryłki rudy
Występowanie
Questowy
Tak

Piekielnik – rodzaj grzyba występujący jedynie w Gothic I. Jest on jadalny na surowo oraz po ugotowaniu. Na surowo nie smakuje zbyt dobrze, dopiero po ugotowaniu jest naprawdę dobry.

Gothic I Edytuj

Zazwyczaj jest częścią jakichś potrawek, czy przysmaków, m.in. potrawki z chrząszcza, którą codziennie przygotowuje kucharz ze starego obozu - Snaf. Trzon ubarwiony jest kolorem czarnym, natomiast kapelusz jest barwy białej. Bezimienny ma za zadanie przyniesieniu kucharzowi pięć sztuk tego specjału. Zazwyczaj rosną na trawiastych łąkach, czy też obok skał i kamiennych bloków. Spotkać je można również w kopalniach, gdyż uwielbiają rosnąć w ciemnych pomieszczeniach. Dużą ilość można znaleźć wychodząc południową bramą starego obozu, niedaleko na polanie. Występuje ich druga odmiana - gorzki chleb. Niegdyś na poszukiwanie tychże grzybów został wysłany strażnik - Nek, który podczas wykonywania zadania został zabity przez kretoszczury w niewielkiej jaskini. Po upadku bariery grzyb ten zniknął z runa w Khorinis, po czym zastąpiono go ciemnym grzybem. Po zjedzeniu odnawia bohaterowi sześć punktów życia. Jest warty trzy bryłki rudy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki