FANDOM

Piekielnik – rodzaj grzyba, występujący w Gothic. Jest on jadalny na surowo oraz po ugotowaniu.

Gothic Edytuj

Zazwyczaj jest częścią jakichś potrawek, czy przysmaków, m.in. potrawki z chrząszcza, którą codziennie przygotowuje kucharz ze Starego ObozuSnaf. Trzon ubarwiony jest kolorem czarnym, natomiast kapelusz jest barwy białej. Bezimienny ma za zadanie przyniesieniu kucharzowi 5 sztuk tego specjału. Zazwyczaj rosną na trawiastych łąkach, czy też obok skał i kamiennych bloków. Spotkać je można również w kopalniach, gdyż uwielbiają rosnąć w ciemnych pomieszczeniach. Dużą ilość można znaleźć wychodząc południową bramą starego obozu, niedaleko na polanie. Występuje ich druga odmiana – gorzki chleb. Niegdyś na poszukiwanie tychże grzybów został wysłany strażnikNek, który podczas wykonywania zadania został zabity przez kretoszczury w niewielkiej jaskini. Po upadku bariery grzyb ten zniknął z runa w Khorinis, po czym zastąpiono go ciemnym grzybem. Po zjedzeniu odnawia bohaterowi 6 punktów życia. Jest warty 3 bryłki rudy, lecz bohater może go sprzedać za 2 bryłki rudy.