Fandom

Gothicpedia

Pełzacz

5404strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze55 Udostępnij
Uważaj na pełzacze. Im niżej zejdziesz, tym częściej możesz na nie wpaść. Te przeklęte stwory przychodzą chyba wprost z królestwa samego Beliara! Bez przerwy słychać, jak grzebią i kopią. Siedzą w ciemności i czekają na jakiegoś biednego górnika, z którego zrobią sobie obiad. Są bezlitosne i bardzo szybkie. Jeśli ci życie miłe, uciekaj stąd ile sił w nogach. Prędzej czy później padnie i na ciebie.
Glen o pełzaczach

Pełzacze (ork. GACH LUG) – ogromne insekty zamieszkujące podziemne korytarze i szyby kopalń. Ich społeczeństwo podzielone jest na robotników i żołnierzy. Można je łatwo zabić, wykonując proste cięcia miecza w bok, jednak często występują grupowo, co utrudnia walki z pojedynczymi osobnikami. 

Gothic Edytuj

W pierwszej części szczególnie upodobały sobie one Starą Kopalnię, zajmując większość dolnych szybów. Poruszają się dość szybko i występują w grupkach od jednej do trzech osobników. Są koszmarem każdego kopacza, gdyż ich ataki, choć nie takie silne, potrafią zbić z tropu nawet najznakomitszego i najbardziej doświadczonego wojownika. Ich wydzielina stała się także głównym tematem rozmów w Obozie Bractwa. Strażnicy świątynni wyspecjalizowali się w jej pozyskiwaniu i chętnie nauczą tego Bezimiennego. Największe skupisko tych insektów, nasz bohater może spotkać podczas drugiego rozdziału, kiedy to będzie oczyszczał zamknięty szyb. W pierwszej części gry istnieje możliwość spotkania czterech odmian: zwykłego, wojownika (w wolnej kopalnii), świątynnego w (świątynii Śniącego) oraz jeden egzemplarz królowej pełzaczy.

Gothic II Edytuj

W drugiej części ciężej jest natknąć się na pełzacze, iż występują one tylko w małych kopalniach np.: kopalnia w obozie bandytów niedaleko farmy Onara oraz w jaskini paladyna Silvestra w Górniczej dolinie (ich wątek nie jest tak rozwinięty, jak w pierwszej części).

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W dodatku do Gothic II pełzacze występują także w Jarkendarze w odmianie polnego pełzacza, można je spotkać na drodze z obozu piratów do obozu bandytów. Pełzacze zajęły również Dom Kapłanów, a także zalęgły się w jednej z odnóg kopalni złota bandytów.

Bezimienny może także natrafić na duże i stale rosnące gniazdo w tunelach łączących kanion w Jarkendarze i bagna. Jest to największe gniazdo w całym Gothic II Noc Kruka.

Trofea Edytuj

  • 1x wnętrzności pełzacza;
  • 2x płytka pancerza pełzacza;
  • 1x głowa polnego pełzacza (tylko w dodatku Gothic II: Noc Kruka).

Gothic 3 Edytuj

W tej odsłonie gry pełzacze występują znacznie częściej niż w poprzednich częściach rozgrywki. Zamieszkują wiele jaskiń oraz kopalń. Można wyróżnić trzy typy: pełzacza pospolitego, wojownika oraz pełzacza piaskowego. Te dwa pierwsze zamieszkują głównie tereny Myrtany. Pełzacz piaskowy woli jednak ciepłe klimaty Varantu. W odróżnieniu od swoich kuzynów z Myrtany pełzacze piaskowe wolą otwartą przestrzeń, nie zamieszkują jaskiń. Często polują w dużych stadach. W Nordmarze liczebność pełzaczy jest znacznie mniejsza, gdyż prawdopodobnie nie są przystosowane do zimnych klimatów. Wszystkie pełzacze są agresywne, więc zaatakują bohatera, gdy tylko go zobaczą. Pełzacze widzą ze sporej odległości.

Ciekawostki Edytuj

  • Żuwaczki pełzaczy są używane przy produkcji alkoholi, takich jak np. Tunelowy Bulgot.
  • Pełzacze są jajorodne, o czym świadczą jaja składane przez królową.
  • Pełzacze piaskowe nie posiadają żuwaczek. Można je zdobyć dopiero w Quest Packu.
  • W tej samej modyfikacji można zdjąć z każdego pałzacza płytki pancerzy.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice potrafią unieruchomić bohatera, rzucając w niego siecią.
  • W tej samej modyfikacji występuje również jadowity pełzacz.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki