Fandom

Gothicpedia

Pasterz z Feshyr

4967stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze93 Share

Pasterz z Feshyr
Bezimienny na plaży (G4) (by Gothicfan94).png
Informacje
Gildia
Nie dołącza do żadnej
Zawód
Pasterz
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Na początku dzierży kij pasterski
Noszony strój
Posiadał ich wiele
Występowanie
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing

Pasterz z Feshyr – główny bohater ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif. Pochodzi z wyspy Feshyr i jest z zawodu pasterzem. Chce poślubić Ivy, córkę Gromara, która jest z nim w ciąży. Ojciec jego ukochanej poddaje młodzieńca próbom – tak nakazuje tradycja rodzinna. Po powrocie z wyprawy Bezimienny dowiaduje się, że żołnierze Rhobara III zniszczyli jego wioskę (co jednak nie jest prawdą, gdyż wioskę zniszczył Drurhang, o czym bohater dowiaduje się dopiero później). Widząc oddalającą się flotę Myrtany, bohater postanawia się zemścić. Nie jest człowiekiem zbyt wykształconym ze względu na swój zawód i pochodzenie, ale w czasie gry nauczył się czytać. Na wyspie Feshyr zaprzyjaźnił się z Diego, przyjacielem Rhobara III, który został jego mentorem.

Przed akcją gry

Niewiele wiadomo o życiu Bezimiennego przed akcją ArcaniA. Istnieje jednak informacja, że został on znaleziony przez Almę w deszczową pogodę na plaży na wyspie Feshyr. Sam bohater o tym nie wiedział.
Arcania-gothic-4-cover 4b4w.jpg

Bezimienny na okładce ArcaniA

ArcaniA

IVYIBEZI.jpg

Ivy i Bezimienny na wyspie Feshyr

Bezimienny żyje jako ubogi pasterz przygarnięty przez miejscową zielarkę Almę, która zostaje jego przybraną matką. Od jakiegoś czasu bohaterowi śnią się koszmary z udziałem króla Myrtany, Rhobara III. Ma narzeczoną imieniem Ivy, która jest z nim w ciąży. Bezimienny, by uzyskać błogosławieństwo jej ojca, Gromara, wykonuje dla niego zadania (takie jak np. znalezienie sztyletu Melgana). Na wyspie mieszka też Diego, przyjaciel obecnego króla jeszcze z czasów, gdy nad Górniczą Doliną istniała magiczna bariera. Bezimienny musi wyrzucić go z Feshyr, a w dowód tego należy przynieść jego maczetę. Diego równie sprytny co kiedyś, oferuje jednak inne rozwiązanie: wysyła bohatera do czarownicy Lyrci. Ta wyczuwa, że młodzieniec ma ukryty w sobie dar magii. "Uaktywnia" go więc i prosi o wytępienie szkodników z pobliskich jaskiń. W czasie, gdy Bezimienny wykonuje to zadanie dla wiedźmy, jego wioska zostaje najechana i doszczętnie zniszczona.

W szacie maga.jpg

Bezimienny jako mag

Diego zabiera wtedy bohatera na wyspę Argaan, gdzie dostaje się do gospody pod Rozdartą Dziewicą. Tam otrzymuje zadanie znalezienia Boskiej Kuźni, gdzie ma wykuć sobie broń do walki z wrogiem i pomszczenia swych bliskich. Następnie udaje się do zamku Stewark, gdzie spotyka się z Gornem (również znajomym Rhobara) i Diego. Po uzyskaniu zgody na przejście przez przełęcz, młodzieniec wyrusza do fortecy w Srebrowodzie. Po drodze mija pole bitwy, na którym starły się wojska lorda Hagena i lorda Gawaana, brata Ethorna VI.

Bohater Arcani.jpg

Bezimienny walczący z goblinami

W zamku Srebrowód Bezimienny uzyskuje dostęp do tamtejszego archiwum i szuka pism dotyczących Boskiej Kuźni. Młodzieniec, po zdobyciu informacji, udaje się w dalszą drogę, przechodzi przez terytorium należące do miejscowych klanów orków i bagna Tooshoo, gdzie mieści się szkoła magii Innosa, Adanosa i Beliara. Stamtąd udaje się do klasztoru na klifie, gdzie poznaje historię Ahn'Bael. Wówczas uświadamia sobie, jakie niebezpieczeństwo grozi Argaanii. Następnie, po przedarciu się przez dżunglę, dociera do Świątyni Kuźni i samego kowadła, które znajduje się na szczycie gór. Ze wspaniałym orężem tam zdobytym wyrusza do pałacu Rhobara III w Thorniarze. Na miejscu okazuje się, że miasto to jest oblężone przez armię ożywieńców. Bezimienny przedziera się więc przez hordy zombie i dociera do pogrążonego w ciemności króla.

Okazuje się, że jedynym sposobem na uratowanie króla, który postradał zmysły i najeżdżał Argaan, jest zniszczenie Amuletu Śniącego. Bezimienny
Bezimienny (Arcania Gothic 4) (by SpY).png

Artwork przedstawiający Bezimiennego

po zabiciu Drurhranga teleportuje się do siedziby Xardasa. Nekromanta ów mówi młodzieńcowi, że powinien zabić przywódczynię Ahn'Bael i uratować ostatnią Ahn'NosiriSelenę. Bezimienny udaje się do klasztoru na klifie obleganego właśnie przez Ahn'Bael i po wyczerpującej walce zabija Xeshę. Na tym kończą się jego przygody ukazane w Arcanii.

ArcaniA: Upadek Setarrif

Bezimienny bohater kontynuuje swą wędrówkę. Wykonując szereg zadań dla wiernych kompanów i przedzierając się przez upadłych paladynów oraz oszalałych żołnierzy setarrifskiej armii, odnajduje artefakty Ethorna I, bronie pochodzące jeszcze z bitew w Jarkendarze. Wewnątrz wulkanu bohater trafia do Świątyni Adanosa, w której dochodzi do ostatecznego starcia z Arcydemonem, który do niedawna mącił umysł Rhobara III. Jego dalsze losy są nieznane.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Pasterz z Feshyr

  • nie godny!

    8 wiadomości
    • @up Nope. Wpis brzmi "Po śmierci Rhobara II zasiądę na jego tronie jako nowy król Myrtany." Nic o Rhobarze III. Tak tylko gw...
    • No tak, ale to chyba oczywiste, że Bezimienny musiał przyjąć jakiejś imię podczas zdobycia korony, raczej poddani nie mogliby na ni...
  • Proszę o:

    4 wiadomości
    • Fakt, lepiej by było Pasterz z Feshyr bo bezimienny kojarzy się raczej z obecnym Rhobarem III ale jak powiedział Wedkarski to wymagał...

Więcej w Fandom

Losowa wiki