FANDOM

Pancerz paladyna – ciężka zbroja, którą noszą wyłącznie najbardziej zasłużeni wojownicy Innosa – paladyni. Jest to wykonana ze stali oraz niewielkiej ilości magicznej rudy wieloczęściowa zbroja płytowa, zapewnia doskonałą ochronę, zarówno przed atakami fizycznymi jak i magicznymi. Występuje w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów oraz modyfikacjach Mroczne Tajemnice i Dolina Zombie do Gothic.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Zbroja przyznawana jest za szczególne zasługi wobec królestwa, przez najwyższych rangą przedstawicieli armii Myrtany. Bezimienny jedną z takich zbroi może znaleźć w podziemiach klasztoru Magów Ognia na wyspie Khorinis, wewnątrz tajnego pomieszczenia, podczas poszukiwań informacji o dworze Irdorath. Jest to najwytrzymalszy pancerz, dostępny dla bohatera w tej części sagi (w dodatku Noc Kruka identyczne statystyki ma ciężki pancerz łowcy smoków).

Zbroja składa się kolejno z ozdobnie haftowanej, jasnoczerwonej tuniki, zawierającej symbole paladynów oraz herb Myrtany. Tors właściciela pokrywa koszula kolcza z długimi rękawami, zaś na wierzchu znajduje się kirys z przymocowanym do niego skórzanymi pasami naplecznikiem oraz niewielką tarczą heraldyczną. Podobnie jak w przypadku lżejszej wersji, występują tu zdobione karwasze z rękawicami, a także stalowe buty. Ramiona chronione są dodatkowo przez wielofolgowe rękawy, zaś naramienniki - choć nieco mniejsze - zostały zwieńczone pasmem niewielkich kolców na środkowej płycie. Dodano również dwie płyty, chroniące bezpośrenio kołnierz posiadacza oraz umieszony na kolczym kapturze hełm z podniesioną przyłbicą. Szyję i szczękę chroni stalowa płyta, pełniąca rolę obojczyka.

Gothic 3 Edytuj

Po przegranej wojnie z orkami noszą te pancerze wszyscy paladyni, którzy zostali przy życiu. Często są one niekompletne. Występuje również Hełm Pierwszego Paladyna, co świadczy o tym, że kiedyś wojownicy Innosa na kontynencie nosili nakrycia głowy, teraz jednak nikt ich nie używa. Poszczególne zbroje różnią się kolorami czy herbami co może świadczyć o pogrupowaniu paladynów na poszczególne chorągwie. Ostatnie egzemplarze tych pancerzy sprzedawane są w obozach buntowników, jednak kupić je mogą tylko ludzie najbardziej zasłużeni w walce o wolność królestwa Myrtany.

Bezimienny Paladyn Render

Bezimienny w pancerzu paladyna w jednym z artworków do Gothic II

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Pancerze paladynów są ciemniejsze, mają inne herby i zmienione, dużo większe naramienniki. Zbroja pokryta jest złotymi zdobieniami. Taką zbroję nosi na przykład dowódca paladynów Hanz oraz przyjaciel BezimiennegoLee. Jest to najlepszy pancerz jaki bohater może zdobyć. Znajduje się w sali tronowej na zamku w Vengardzie i w Cape Dun.

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Pancerz jest koloru czarnego, a na jego herbie widnieje czerwony smok i czarny krzyż. Jest noszony przez niektórych Pradawnych.

Dolina Zombie Edytuj

Pancerz jest podpisany jako Zbroja paladyna i nie posiada hełmu. Znajduje się w skrzyni w prywarnej komnacie Gomeza. Gomez daje Bragusowi klucz otwierający tę skrzynię podczas ataku istot Beliara na zamek w Górniczej Dolinie. Hełm do tej zbroi jest przechowywany w jednej ze skrzyń w górskiej fortecy.

 Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa ta jest jednym z błędów tłumaczy – zgodnie z nomenklaturą historyczną oraz naukową, pancerzami zwykło się nazywać odzienia ochronne pokroju kolczugi lub inne, ciężkie do zakwalifikowana do jakiejkolwiek grupy. Prawidłową nazwą byłaby więc Zbroja paladyna, zwalniając tym samym w przypadku pancerza rycerza miejsce, na nazwę Pancerz paladyna.
  • W starszej wersji modyfikacji Dolina Zombie pancerz ten wyglądem przypominał pancerz generała. Dopiero łatka 1.5 przywróciła mu wygląd z Gothic II i Gothic II: Noc Kruka.