FANDOM

Pancerz paladyna – ciężka zbroja, którą noszą wyłącznie najbardziej zasłużeni wojownicy Innosa – paladyni. Jest to wykonana ze stali oraz niewielkiej ilości magicznej rudy wieloczęściowa zbroja płytowa, zapewnia doskonałą ochronę, zarówno przed atakami fizycznymi jak i magicznymi. Występuje w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów oraz modyfikacjach Mroczne Tajemnice i Dolina Zombie do gry Gothic.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Zbroja przyznawana jest za szczególne zasługi wobec królestwa, przez najwyższych rangą przedstawicieli armii Myrtany. Bezimienny jedną z takich zbroi może znaleźć w podziemiach klasztoru magów ognia na wyspie Khorinis, wewnątrz tajnego pomieszczenia, podczas poszukiwań informacji o dworze Irdorath. Jest to najwytrzymalszy pancerz, dostępny dla bohatera w tej części sagi (w dodatku Noc Kruka identyczne statystyki ma ciężki pancerz łowcy smoków).

Zbroja składa się kolejno z ozdobnie haftowanej, jasnoczerwonej tuniki, zawierającej symbole paladynów oraz herb Myrtany. Tors właściciela pokrywa koszula kolcza z długimi rękawami, zaś na wierzchu znajduje się kirys z przymocowanym do niego skórzanymi pasami naplecznikiem oraz niewielką tarczą heraldyczną. Podobnie jak w przypadku lżejszej wersji, występują tu zdobione karwasze z rękawicami, a także stalowe buty. Ramiona chronione są dodatkowo przez wielofolgowe rękawy, zaś naramienniki - choć nieco mniejsze - zostały zwieńczone pasmem niewielkich kolców na środkowej płycie. Dodano również dwie płyty, chroniące bezpośrenio kołnierz posiadacza oraz umieszony na kolczym kapturze hełm z podniesioną przyłbicą. Szyję i szczękę chroni stalowa płyta, pełniąca rolę obojczyka.

Gothic 3 Edytuj

Po przegranej wojnie z orkami noszą te pancerze wszyscy paladyni, którzy zostali przy życiu. Często są one niekompletne. Występuje również Hełm Pierwszego Paladyna, co świadczy o tym, że kiedyś wojownicy Innosa na kontynencie nosili nakrycia głowy, teraz jednak nikt ich nie używa. Poszczególne zbroje różnią się kolorami czy herbami co może świadczyć o pogrupowaniu paladynów na poszczególne chorągwie. Ostatnie egzemplarze tych pancerzy sprzedawane są w obozach buntowników, jednak kupić je mogą tylko ludzie najbardziej zasłużeni w walce o wolność królestwa Myrtany.

Bezimienny Paladyn Render

Bezimienny w pancerzu paladyna w jednym z artworków do Gothic II

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Pancerze paladynów są ciemniejsze, mają inne herby i zmienione, dużo większe naramienniki. Zbroja pokryta jest złotymi zdobieniami. Taką zbroję nosi na przykład dowódca paladynów Hanz oraz przyjaciel BezimiennegoLee. Jest to najlepszy pancerz jaki bohater może zdobyć. Znajduje się w sali tronowej na zamku w Vengardzie i w Cape Dun.

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Pancerz jest koloru czarnego, a na jego herbie widnieje czerwony smok i czarny krzyż. Jest noszony przez: Khana, Horgana, Balaiaretha i Korthagora. Bezimienny może otrzymać ten pancerz od Sheer'Ghara po śmierci Uriziela jeśli bohater zdecyduje się, aby Pradawny był jego mistrzem podczas próby siedmiu kroków.

Dolina Zombie Edytuj

Pancerz jest podpisany jako Zbroja paladyna i nie posiada hełmu. Znajduje się w skrzyni w prywarnej komnacie Gomeza. Gomez daje Bragusowi klucz otwierający tę skrzynię podczas ataku istot Beliara na zamek w Górniczej Dolinie. Hełm do tej zbroi jest przechowywany w jednej ze skrzyń w górskiej fortecy.

 Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa ta jest jednym z błędów tłumaczy – zgodnie z nomenklaturą historyczną oraz naukową, pancerzami zwykło się nazywać odzienia ochronne pokroju kolczugi lub inne, ciężkie do zakwalifikowana do jakiejkolwiek grupy. Prawidłową nazwą byłaby więc Zbroja paladyna, zwalniając tym samym w przypadku pancerza rycerza miejsce, na nazwę Pancerz paladyna.
  • W starszej wersji modyfikacji Dolina Zombie pancerz ten wyglądem przypominał pancerz generała. Dopiero łatka 1.5 przywróciła mu wygląd z Gothic II i Gothic II: Noc Kruka.