Fandom

Gothicpedia

Paladyni

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze66 Udostępnij

Paladyni – elitarni wojownicy w służbie Innosa. Są oni najlepszymi wojownikami na ziemi. Po raz pierwszy Bezimienny spotyka ich na wyspie Khorinis, gdzie stacjonują w mieście. Służą bezpośrednio królowi Myrtany. Władają magią, używając run ofensywnych i uleczających, a później po przegranej wojnie opanowują prastarą magię. Niżsi rangą paladyni nazywani są rycerzami. Wojownicy Innosa zostali powołani do służby, o czym mówi bohaterowi Mag Ognia Parlan, aby chronić jego wyznawców przed siłami zła.

Przed akcją gry Edytuj

Nie wiadomo, kiedy dokładnie powstał zakon paladynów, możemy się jednak domyślać, iż założył go pierwszy król Myrtany najprawdopodobniej z nakazu Innosa. Z rozmowy z jednym z tych rycerzy wiadomo jednak, że to oni pierwsi zaatakowali królestwo orków. Zostali jednak z niego wyparci.

Atak na świątynie Beliara Edytuj

Pyrokar w V rozdziale Gothic II opowiada Bezimiennemu, że paladyni czterdzieści lat temu zniszczyli dwie świątynie Beliara – północną i zachodnią.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Król wysłał lorda Hagena wraz z paladynami na wyspę Khorinis na pokładzie statku Esmeralda, zaraz po upadku magicznej bariery. Statek miał powrócić na kontynent z magiczną rudą. Na miejscu ekspedycja wysłana przez Lorda Hagena zajęła zamek w Górniczej Dolinie, on sam natomiast pozostał w mieście. Po czasie zamek został zaatakowany przez orków i smoki, a paladyni zabarykadowali się. Zostali odcięci od świata zewnętrznego oblegani przez orków. Zdołali jedynie wysłać trzy grupy kopaczy poszukiwania złóż pod przywództwem Silvestra, Marcosa i Fajetha. Silvestro zginął, tak jak i wszyscy jego ludzie zabici przez pełzacze. Fajeth jest na miejscu wydobycia w kopalni u stóp dawnej wieży Xardasa, natomiast Marcos skrył się ze swymi skrzyniami rudy w bezpiecznym miejscu. Ostatecznie Hagen nie dostał ani krzty rudy, więc jego wyprawa zakończyła się klęską. Rozpoczął przygotowania do odsieczy dla Garonda, przywódcy ekspedycji. Jest wielce prawdopodobne, że większość paladynów poległa w walce z orkami w Górniczej Dolinie. Bezimienny i jego towarzysze odpłynęli ich statkiem – Esmeraldą na kontynent, a Khorinis zostało całkowicie zajęte i opanowane przez orków. W tym samym czasie w Myrtanie pozostali paladyni prowadzili heroiczną wojnę z hordami orków oraz wyczerpującymi się zasobami wyposażenia z magicznej rudy.

Gothic 3 Edytuj

Paladynów, po wojnie z orkami zostało niewielu. Xardas zniszczył magię runiczną, co dotknęło w znacznym stopniu ich i magów. Grupa paladynów stacjonuje w Vengardzie, u boku Rhobara II oraz w odizolowanej drugiej części miasta, w świątyni Innosa. Reszta ukrywa się po całym świecie. Najczęściej walczą z orkami tworząc organizację buntowników lub są w ich niewoli. Ci, którzy dalej są wierni ojczyźnie otrzymali od Magów Ognia zadanie odnalezienia Ognistych Pucharów. Dzięki konsekracji dwunastu pucharów na ołtarzu w klasztorze w Nordmarze paladyni pijąc z nich mogą odzyskać swą dawną moc. Zależnie od wybranej przez Bezimiennego drogi, niszczy on paladynów, lub stając po ich stronie, doprowadza do pokonania orków.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Paladyni powracają do dawnej chwały, stając się, jak niegdyś, elitarnymi wojownikami w służbie Innosa. Stają oni po stronie generała Lee i stacjonują w Vengardzie, z dala od wojny domowej. Tylko niektórzy z paladynów pomagają Gornowi w wojnie.

ArcaniA Edytuj

Maldun G4.png
Paladyni są główną siłą króla Rhobara III, który chce zjednoczyć stare królestwo ludzi, w tym Wyspy Południowe. Jedną z nich była wyspa Feshyr. Tam ludzie króla zniszczyli rodzinną wioskę nowego bohatera, który poprzysięga zemstę na Rhobarze III i jego ludziach. Okazuje się jednak, że to nie paladyni zniszczyli wioskę, tylko najemnicy Krwawe Żmije pod przywództwem Drurhanga. Dowódcami zakonu walczących na Argaanii są Lord Hagen oraz Generał Lee.
Tarczab.jpeg

Tarcza Paladynów - Gothic 4

Walka Edytuj

Paladyni walczą mieczami jednoręcznymi i dwuręcznymi oraz noszą ciężkie zbroje płytowe. Niektórzy używają także tarcz. Są świetnie wyszkoleni w walce, a najwyżsi rangą do upadku magii runicznej używali run, które wspomagały ich w walce z Mocami Zła. Po zdradzie Xardasa, niektórzy nauczyli się władania prastarą magią. Paladyni posługują się bronią wykutą z Magicznej Rudy. Ich miecze są konsekrowane w klasztorach Innosa przez co stają się zabójczą bronią w rękach każdego rycerza. Paladyni walczą w imieniu Innosa. Dla rycerza każde wyzwanie to próba wiary dana przez samego Innosa.

Batalie Paladynów Edytuj

Miecz paladyna g4 (by Ossowski21).png

Poznani paladyni Edytuj

Lista znanych paladynów:

Upadli Paladyni Edytuj

  • Archol – upadły paladyn, przebywa we Dworze Irdorath.
  • Inubis – upadły paladyn, jego grobowiec znajduje się za farmą Onara.
  • Kurt – występuje w Gothic 3. Wystąpił z zakonu paladynów.

Przed akcją seriiEdytuj

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

  • Lord Hagen – przybył z misją do Khorinis, najwyższy z paladynów.
  • Lord Andre – dowódca straży miejskiej Khorinis.
  • Albrecht – specjalista magii paladynów.
  • Ingmar – doradca Hagena, zajmuje się strategią wojny z orkami
  • Lothar – zajmuje się porządkiem w mieście, zamordowany przez poszukiwaczy.
    Wilbrecht US.png
  • Cedrik – ćwiczy przed ratuszem, jest mistrzem miecza.
  • Girion – mistrz walki bronią dwuręczną, jeden ze strażników Esmeraldy.
  • Sergio – przebywa w klasztorze magów ognia.
  • Kapitan Garond – dowódca ekspedycji do Górniczej Doliny.
  • Fajeth – dowódca jednej z grup kopaczy.
  • Gerold – strażnik więzienny.
  • Keroloth – naucza walki bronią jedno- i dwuręczną.
  • Marcos – dowódca jednej z grup kopaczy.
  • Orik – doradca strategiczny Kapitana Garonda.
  • Parcival – jeden z najbardziej zaufanych ludzi Garonda.
  • Sengrath – pilnuje przejścia koło taranu.
  • Tandor – zajmuje się rozdawaniem broni.
  • Tengron – przydzielony do grupy Fajetha.
  • Udar – mistrz kusznictwa.
  • Silvestro – dowódca jednej z grup kopaczy; ginie zjedzony przez pełzacze.

Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

  • Cruz – szuka Ognistych Pucharów na pustyni Varant;
  • Georg – przebywa w miejskiej świątyni Innosa;
  • Javier – dowódca buntowników w Reddock;
  • Karlen – przebywa niedaleko Nemory;
  • Konrad – przebywa w Trelis, został najemnikiem orków;
  • Markus – jest w świątyni Innosa w Vengardzie;
  • Roland – dowódca buntowników w Okarze;
  • Wenzel – uwięziony w latarni w Cape Dun;
  • Olivier – modli się w klasztorze Magów Ognia w Nordmarze;
    Paladin G3(by Prooskar).jpg

    Art. przedstawiający paladyna w Gothic 3

  • Cobryn – dowódca paladynów w Vengardzie podczas oblężenia przez orków;
  • Frithjof – Nordmarczyk, później paladyn z Klanu Ognia;
  • Thordir – paladyn, który utknął w wieży w Venegardzie, obleganej przez orków;
  • Lee – generał, przyjaciel Bezimiennego;
  • Hanz – kapitan paladynów z Vengardu;
  • Theodor – strażnik bramy do wewnętrznego dziedzińca zamkowego Vengardu;
  • Vaingard – paladyn mieszkający w Gocie;
  • Gustav – strażnik z Ardei.

ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Inni Edytuj

  • Poza nimi w zakonie jest wielu innych paladynów i rycerzy niepoznanych z imienia.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic 3 niektórzy paladyni mają różne herby na piersi.
  • Słowo "paladyn" pochodzi z łaciny i oznacza dosłownie „człowiek z pałacu”.
  • Często paladynów niższych rangą (np. Udar, Cedrik) nazywa się rycerzami, prawdopodobnie przez fakt, że ich pancerz to pancerz rycerza, a nie paladyna.
  • W modyfikacji Returning, jeśli Bezimienny zostanie paladynem i spróbuje założyć inną zbroję (nie licząc pancerza rycerza, paladyna i pancerza rycerza wzmocnionego rudą), spłonie.
  • W Arcanii miecz paladyna bezimienny może mieć tylko dwuręczny. Jednoręczny nie występuje, poza dwoma: zardzewiały miecz i wielki miecz którego używali liczni paladyni na przykład Leboras.

Więcej w Fandom

Losowa wiki